مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت مراقب کلاهبرداران سایبری باشند

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از مهر، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به اینکه مالکان خودروها و موتورسیکلت های فاقد کارت سوخت مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و بدافزارها باشند،اظهار داشت: شهروندان باید صرفاً به مراکز و سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند چراکه ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سوء‌استفاده از کاربران را فراهم آورد.

وی افزود: با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت تا قبل از ۲۰ مرداد صرفا با مراجعه به دفاتر مجاز پلیس ۱۰+ در راستای پیگیری کارت سوخت اقدام و به سایت های متفرقه و درگاه های تایید نشده مراجعه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ابراز داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی از احتمال نفوذ بدافزارها به سیستم‌های شهروندان خبر داد و گفت: از آنجایی که یکی از روش‌های ثبت نام، استفاده از اپلیکیشن دولت همراه است، این احتمال وجود دارد تا مجرمان سایبری با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند یا با قرار دادن این اپلیکیشن در سایت‌های آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخیره شده در سیستم قربانیان را هدف قرار دهند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا