مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت دنيا در عصر كرونا

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از Rideapart، اکنون به دليل شيوع COVID-19 زمان خوبی برای هيچ كسى نيست و صنعت موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. سطح قرنطينه شدید در بعضی از نقاط دنیا بدان معنی است که مردم در حال ساختن موتورسیکلت، فروش موتورسیکلت و یا موتورسیکلت سواری نیستند که اين موضوع می تواند برای کل صنعت فاجعه بار باشد.

ایتالیا، محل حضور چندین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت است که به شدت از اين موضوع آسيب مى بيند. کارخانه دوکاتی تعطیل است. در حالی که MV Agusta و گروه Piaggio (از جمله Moto Guzzi Aprilia و Vespa) کوشیده اند با وجود اقدامات شدید قرنطینه، کارخانه های خود را باز نگه دارند، اما این خود یک اقدامی سوال برانگیز است. آنها پس از دستورات سختگیرانه دولت، کارخانه های خود را بیکار کرده اند.

به دليل اين که ایتالیا توسط COVID-19 وضعيت خوبى ندارد، از اين رو بازار جهانی موتورسیکلت نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

همچنين BMW و Yamaha نیز کارخانه هاى خود را تعطیل کرده اند. چین که ویروس كرونا از آنجا شروع شد، نه تنها خود تولیدکنندگان و موتورسواران بی شماری دارد بلکه بسیاری از سازندگان قطعات چينى هستند که شرکت های دیگر برای ادامه ساخت موتورسيكلت خود به آنها متكى هستند. اگرچه ویتنام سال2020 را با رشد 11درصدی صنعت آغاز کرد، اما به دلیل اثرات اقتصادی ویروس، بیش از پیش با مشكل مواجه می شود. همچنين انتظار می رود تایلند علی رغم رشد سریع صنعت موتورسیکلت، از سال 2019، به دليل شرايط فعلى ٢٠درصد فروش خود را از دست بدهد.

ایالات متحده اخیراً به عنوان کشوری که بیشترین موارد COVID-19 را دارد، از چين پیشی گرفت و صنعت موتورسیکلت امريكا نیز به همین ترتیب تحت تأثیر قرار می گیرد. یک کارمند در کارخانه میلوکی هارلی دیویدسون آزمايش ویروس آن مثبت اعلام گرديد و باعث شد که اين کارخانه و همچنین کارخانه پنسیلوانیا آنها حداقل تا پایان ماه مارس تعطیل شود. اگرچه تأیید نکرده اند که همه کارمندانشان آلوده شده اند، اما تا اواخر ماه مارس کارخانه های خود را به دليل احتیاط تعطیل کردند.

در حالی که ایالت هاى زيادى صنعت حمل و نقل را جزء مشاغل اساسی می دانند که مجاز به باز بودن هستند، اما تعداد معدودی از افراد در حال حاضر قصد خرید موتورسیکلت جدید را دارند، به ویژه در شرایطی که وضعیت اقتصادی شخصی آنها ممکن است ناسازگار یا فاجعه بار باشد. حتی اگر فروشگاه هاى موتورسیکلت باز باشند، احتمالاً تجارت با کندی همراه است. شايد هم با كاهش ساعات و تعداد كم كارمندان حضور داشته باشند. حتی بدتر اینکه آغاز بهار یکی از گرمترین زمان ها برای خرید موتورسیکلت است و فروشندگان آن فرصت را کاملاً از دست می دهند.

همه می خواهند كه هرچه سریعتر این تعطیلات تمام شود و طبق معمول به تجارت بازگردند. بدیهی است که خاموشی هایی مانند این برای تجارت بسیار بد است. با این حال، سلامت و رفاه کارگران و مصرف کنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است. زيرا مردم نمی توانند در صورت مریض بودن یا بدتر شدن، توليد، خرید و فروش داشته باشند.

منبع: Rideapart

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا