مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قرار بود سالیانه ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی توزیع شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست با حضور در برنامه تلویزیونی سلام در خصوص مسائل روز محیط زیست کشور صحبت کرد.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر با توجه به کاهش عبور و مرورها گفت: از آنجایی که عمده نیروگاه‌های تهران در سمت غرب تهران مستقر هستند و وزش باد تهران از سمت غرب به شرق می‌وزد در سمت شرق تهران کوه‌ها و برج‌های متعددی سد راه می‌شوند آلودگی در تهران محبوس می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت ما دچار مشکل نیست خودروهای ما فرسوده‌اند، عمده آلاینده‌ها از طریق این فرسوده‌ها ایجاد می‌شود، ابراز داشت: از مجموعه خودروهای سواری ۶ درصد فرسوده است و ۹۴ درصد دیگر آنها استاندارد نیست اما خودروهای مستهلک کامیون مینی بوس و موتورسیکلت ما بیشتر از خودروها هستند و عامل اصلی آلایندگی هوایند.

وی در خصوص سوخت مصرفی کشور تاکید کرد: اگر وضعیت سوخت کشور مانند ۵ سال گذشته بود باید کلانشهرها را ترک می‌کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه دولت قرار بود از سال ۹۷ سالیانه ۷۰ میلیون کامیون را نوسازی کند، گفت: برنامه دولت از سال گذشته این بوده اما با وجود تحریم هر کامیونی ۲۰۰ هزار دلار پول می‌خواهد و این در حالی است که کل فروش نفت ما اینقدر نبود و تحریم‌ها برنامه نوسازی را بهم ریخت.

وی افزود: قرار بود سالیانه ۵۰۰ هزار موتورسیکلت برقی توزیع شود اما این امکان هم در شرایط فعلی کشور وجود ندارد.

کلانتری خاطر نشان کرد: عامل اصلی آلودگی هوا در کشور ما وسایل حمل و نقل هستند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به نامه نگاری‌هایی که در چند روز گذشته با دو خودروساز اصلی داشته و آنها درخواست کرده بودند تولید خودروهای با استاندارد یورو ۴ را در سال آینده ادامه دهند اظهار داشت: به خودروسازها گفتم و هفته پیش مدیرعامل دوخودروساز بزرگ گفتم ما موافقت نمی‌کنیم چون جان مردم برایمان اهمیت دارد و از نظر ما پلاک گذاری متوقف خواهد شد و ما مصمم هستیم اجازه ندهیم مگر اینکه از بالادست ما اجازه دهند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا