مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توقف موتورسیکلت ها، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده رو

به گزارش موتورسيكلت نيوز، روز سه شنبه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، «حسین حسینی نژاد» با بیان اینکه مدتها است تردد در پیاده روها برای بسیاری از شهروندان مشکل ساز شده  و مشکلاتی همچون توقف و گاها تردد وسایل نقلیه سبک (خودروهای سواری شخصی و وانت بارها) امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره انداخته است، گفت: متاسفانه مشکلات مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلت ها، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده رو شده است.

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه پیاده روها در شهرها کارکرد اصلی شان که همان ایجاد پیوند بین شبکه سواره و پیاده است را از دست داده اند. از این رو، چندی پیش برابر دستورالعمل نصب راه بند (استاپر) در پیاده روها، وحدت رویه ای در نصب راهبندها در سطح مناطق ۲۲ گانه صورت گرفته است.

حسینی نژاد ادامه داد: برابر این دستورالعمل، تیرک ها و استاپرها به عنوان موانع کاربردی برای خودروها و عابرین و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف شهری به کار می روند. ارتفاع راه بندها و تیرک ها بین ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر متغیر بوده و در عین حال، استقرار آنها در کنار هم با فاصله ۱.۵ متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابرین در پیاده روها رعایت شود.

وی تصریح کرد:تاکنون بیش از ۶۱۹ محل و ۱۰ هزار و ۴۹۹ دستک در سطح مناطق ۲۲ گانه ساماندهی شده است.

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق اظهار داشت: استفاده از رنگ های زنده و شاد در ساماندهی راه بندها در پیاده روها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به عقیده کارشناسان، پیاده راه‌ها فرصت‌های زیادی را در شهر به وجود می‌آورند که هم کارآمدی و جذابیت محیط را بیشتر می‌کنند و هم آلودگی زیست‌محیطی ندارند.

همچنین توسعه پیاد راه ها به افزایش گردشگر و رشد اقتصاد شهر کمک می کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا