مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی نسخه 2019 سوزوکی کاتانا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سوزوکی سال گذشته نسخه‌های جدیدی از موتورسیکلت کاتانا را معرفی کرد. این محصول سوزوکی که کاربردهای مختلفی دارد، رانندگی روان و راحتی را برای راننده آن به ارمغان می‌آورد.

این موتور سیکلت که نام یکی از تیزترین شمشیرهای سامورایی یعنی کاتانا را با خود یدک می‌کشد، برای اولین بار در سال 1980 تولید شد. علاوه بر نسخه ابتدایی، چند سال پیش بود که مدل کاتانا GSX1100S نیز معرفی گردید. اگر کاتانا را باز هم خوب نمی‌شناسید باید بگوییم که کاتانا از آن سری از محصولات رده بالای سوزوکی است که موتورسیکلتی قدرتمند و در عین حال راحت محسوب می‌شد. کسانی که کاتانای تیز رو را می‌رانند از یک رانندگی راحت در جاده و همچنین در شهر نیز بهره‌مند خواهند بود. با این حال می‌توانیم بگوییم که سوزوکی عزم خود را جزم کرده تا کاتانا را به عنوان محصولی با کاربری‌های مختلف طراحی کند.

مشخصات موتورسیکلت کاتانای جدید سوزوکی

حالا محصول جدید براساس مدل پیشین خود یعنی GSX-R1000 شکل گرفته که به لطف بدنه Twin Spar آلومینیومی، از وزن سبکی بهره می‌برد. قدرت موتور این موتورسیکلت معادل 120 اسب بخار با گردش 1000 دور در دقیقه خواهد بود. با این حال بعد از گذشت سال‌ها از عمر این موتورسیکلت و بهره‌مندی از ظاهر گذشته می‌توان به آن به چشم یک موتور سیکلت کلاسیک نیز نگاه کرد. اما از طرفی بسیاری از امکانات موتورسیکلت‌های مدرن و تکنولوژی‌های جدید نیز در دل آن جا خوش کرده است.

درواقع این موتورسیکلت از ظاهری با طراحی پویا و آیرودینامیکی خاص خود بهره‌مند بوده که ما را به نوعی به یاد موتورسیکلت مفهومی کاتانا 3.0 می‌اندازد که سال گذشته در EICMA معرفی شده بود. حالا محصول جدید یک موتورسیکلت مخصوص جاده بوده که براساس مدل مفهومی طراحی شده است. پس می‌توانیم بگوییم که با یک موتورسیکلت خیابانی و در عین حال اسپرت مواجه‌ایم.

کاتانا جدید دارای چراغ‌هایی از نوع LED در جلو است و همچنین از چراغ عقبی با ظاهری خوش تراش که LED در آنجا نیز کار شده است، بهره می‌برد. گفتنی است محل نشستن جلو و عقب این موتورسیکلت قابل تنظیم و از نوع KYB بوده که به همراه مدل فرمان منحصر به فرد آن، مشتریان را به یک سفر طولانی جاده‌ای فرا می‌خواند. همچنین ترمزهای برمو که در نسخه پیشین یعنی GSX-R1000 نیز مورد استفاده بوده و ترمز ABS بوش نیز از دیگر تجهیزاتی هستند که سوزوکی در موتورسیکلت جدید کاتانا از آن‌ها استفاده کرده است.

البته کاتانا از سیستم کنترل کشش و پایداری نیز برخودار بوده که راننده می‌تواند آن را در حالت خاموش نیز قرار دهد. درواقع این سیستم بر روی سرعت چرخ‌ها، دریچه گاز و موقعیت میل‌لنگ نظارت کرده و میزان هوای ورودی و خروجی را تنظیم می‌کند. از طرفی اگر داده‌های دریافت شده خطر را نشان دهند، این سیستم قدرت موتور را به صورت خودکار کاهش خواهد داد.

نویسنده: اعظم بجاری

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا