مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی موتورسیکلت پالس NS 160 و پالس NS 200

به گزارش موتورسیکلت نیوز، یکی از محصولات هندی که طی چند سال گذشته مورد توجه جوانان ایران قرار گرفته NS است که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

باجاج پالس NS 160

شرکت باجاج اتو زمانی با معرفی موتورسیکلت‌های پالس 160 و پالس 180 توانست نام و نشانی برای خود در دسته ی موتورهای 150 سی سی دست و پا کند و این موتورها به زودی هم در خود هندوستان و هم در کشورهایی که این موتور به آن‌ها صادر می‌شد به گزینه های محبوب جوانان تبدیل شدند. بعد از معرفی این دو موتور، شرکت باجاج نیازمند رونمایی از یک نسخه ی دیگر در این کلاس از موتورها بود تا بتواند همچنان به رقابت با سایر غول های موتورسازی ادامه دهد. معرفی موتور پالس NS 160 دقیقا همان چیزی بود که شرکت باجاج به آن نیاز داشت و با تناسب خوبی که بین امکانات و قیمت این موتور برقرار بود، پالس NS 160 نیز به خوبی توانست به اندازه‌ای که شرکت باجاج به آن نیاز داشت مطرح شود.

  • طراحی و امکانات

در طراحی موتور پالس NS 160 از موتور پالس NS 200 الهام گرفته شده است و با وجود اینکه ۵ سال از طراحی پایه‌ی این موتور می گذرد، موتور پالس NS 160 هنوز هم ظاهری جذاب و چشم نواز دارد و اصلا یک موتور از مد افتاده به نظر نمی‌رسد. این موتورسیکلت به گونه‌ای طراحی شده است که روح یک موتور خیابانی در آن وجود دارد و از طرفی با داشتن بدنه‌ای عضلانی و خشن‌تر نیز بی‌شباهت به موتورهای سنگین نیست و همین باعث جذابیت بدنه و ظاهر آن شده است. طراحان شرکت باجاج از رنگ Dual-Tone (دارای دو تن رنگی) در این موتور استفاده کرده‌اند که استفاده از این نوع رنگ به همراه طراحی منحصر به فرد چراغ اصلی و مخزن سوخت باعث زیباتر دیده شدن این موتور شده است. طبق قوانین جدید، باید ۷۰ درصد از تایر قسمت عقب موتور پوشانده شود و به  همین دلیل طراحان باجاج در قسمت عقب از یک گلگیر قسمتی استفاده کرده‌اند.

سیستم اطلاعاتی استفاده شده در این موتور نیز همانند سیستم استفاده شده در موتور پالس NS 200 است با این تفاوت که نمایشگر آنالوگ بکار رفته در موتورسیکلت NS 160 کمی بزرگتر است. این نمایشگر دارای چراغی مخصوص تعویض دنده نیز هست. به طور کلی طراحی و کیفیت ساخت این موتور بسیار خوب است و خیال علاقمندان به این موتور باید از این نظر کاملا راحت باشد.

  • سیستم قدرت و مشخصات فنی :

شرکت باجاج در موتورسیکلت پالس NS 160 از موتور 160.3 سی سی استفاده کرده است که بر اساس موتور 150 سی سی در نظر گرفته شده برای موتور باجاج پالس AS150 طراحی شده است. موتور استفاده شده در موتورسیکلت پالس NS 160 توانایی تولید 15.5 اسب بخار قدرت در دور موتور 8500 rpm و 14.6 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 6500 rpm را دارد. با توجه به این آمار می‌توان ادعا کرد که عملکرد این موتورسیکلت با توجه به حجم موتور آن، قابل قبول است.

در حالی که تولید قدرت در این موتور حالت خطی دارد، شتابگیری آن بسیار سریع است.. یکی از جدی‌ترین معایب موتور پالس NS 160 مورد لرزش‌های آن در دور موتورهای بالای 4000 rpm است که این لرزش ها پس از عبور از دور موتور 7000 rpm کمی کاهش پیدا می‌کند. در سرعت‌های نزدیک 90 کیلومتر در ساعت نیز لرزش‌ها و صداهایی از مخزن سوخت و دسته ی موتور احساس می شود.

  • هندلینگ و کیفیت راندن :

وضعیت قرارگیری موتور سوار در موتور باجاج NS 160 مشابه موتور باجاج NS 200 می باشد که دارای حالتی اسپورت می باشد و در عین حال راحتی مد نظر موتورسواران را تامین می کند. ارتفاع قرار گیری موتور سوار بر روی این موتور از سطح زمین 805 میلی متر می باشد که در مقایسه با سایر موتورهای این کلاس، ارتفاع بیشتری دارد. هندلینگ و هدایت‌پذیری موتور باجاج پالس NS 160 بسیار عالی است و هنگام موتورسواری با آن اصلا دچار لغزش سر پیچ‌ها نخواهید شد.

موتور پالس NS 200

موتور باجاج پالس NS 200 را می‌توان اولین موتور مدرن کلاس اسپورت شرکت باجاج نامید. این موتور اولین محصول شرکت باجاج است که مجهز به فریم محیطی، ضربه گیر عقب و سیستم خنک کنندگی است. موتور پالس NS 200 تقریبا تمامی ویژگی‌هایی را که می‌توان از یک موتور اسپورت انتظار داشت را دارد. شرکت باجاج در جدیدترین نسخه‌ی این موتور، تلاش کرده است تا سیستم قدرت آن را بر اساس استانداردهای BSIV طراحی و تولید شود کند.

این سیستم باعث می‌شود تا این موتور زمان جرقه‌زنی دقیق‌تری داشته باشد و همین امر سبب بالا رفتن بازدهی احتراق می‌شود. این تغییرات باعث شده است تا علاوه بر اینکه بازدهی و عملکرد نسخه‌ی جدید موتور باجاج پالس NS 200 بهبود یابد، احتراق صورت گرفته در موتور نیز از نظر محیط زیستی تمیز تر باشد.

سیستم قدرت این موتور توانایی تولید 23.52 اسب بخار قدرت در دور موتور 9500 rpm و 18.3 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 8000 rpm را دارد. موتور پالس NS 200 قادر است تا در زمان 4.86 ثانیه از سرعت صفر تا 60 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. زمان شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر این موتور 12.58 ثانیه است. حداکثر سرعت این موتورسیکلت نیز 125 کیلومتر در ساعت است. شرکت باجاج سعی کرده است تا با ایجاد تغییراتی، طراحی و ظاهر این موتور را نیز بهبود ببخشد. نام این موتور نیز در نسخه ی جدید از 200 NS به NS 200 تغییر پیدا کرده است. سایر بخش‌های این موتور نسبت به نسخه ی قبلی بدون تغییر مانده است. موتور باجاج پالس NS 200 یکی از بهترین موتورهای باجاج در زمینه‌ی هندلینگ می باشد. کیفیت راندن با این موتور عالی است و هنگام موتورسواری با NS 200 می توان تجربه موتورسواری با یک موتور اسپورت را احساس کرد. تایرهای استفاده شده در این موتور از نوع MRF Zapper می باشد که دارای کشش مناسبی هستند و همین امر سبب می شود تا موتورسواران با اطمینان خاطر بیشتری از این موتور استفاده کنند.

سیستم ترمز این موتور متشکل از یک دیسک 280 میلی متری در قسمت جلو و یک دیسک 230 میلی متری در قسمت عقب است. زمان ایست این موتور از سرعت های 80 و 60 کیلومتر در ساعت تا حالت سکون به ترتیب 3.05 و 2.42 ثانیه می باشد.

منبع: Rekab

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا