مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ویژگی‌های جالب موتورسیکلت TVS Apache RR 310

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تولید موتورسیکلت آپاچی 310 را می توان سومین تجربه ی مشترک دو کمپانی تی وی اس و بی ام و در یک تولید مشترک دانست. پیش از این، این دو کمپانی در تولید دو موتورسیکلت بی ام و G310R و بی ام و G310GS همکاری و مشارکت داشتند. امکانات این موتورسیکلت، آن را قادر می سازد تا برای  سفرهای داخل شهری، مسابقه و حتی مسافرت مناسب باشد. در این مطلب سعی شده تا به بررسی 10 ویژگی جالب این موتورسیکلت بپردازیم.

ویژگی های محصول جدید کمپانی تی وی اس : آپاچی 310 RR

1- پلت فرم موتورسیکلت آپاچی 310 (TVS Apache RR 310) بر پایه ی پلت فرم موتورسیکلت بی ام و G310R بنا شده است. با وجود فریم یکسانی که در هر دوی این موتورسیکلت ها استفاده شده، یعنی فریم Trellis، تفاوتی نیز بین آنها وجود دارد.  موتورسیکلت بی ام و  G310R دارای فریم تکی و یکپارچه بوده اما موتورسیکلت آپاچی 310 علاوه بر یک فریم اصلی، یک ساب فریم نیز در قسمت عقب سوار است که همین امر سبب شده تا این موتورسیکلت، اسپرت تر به نظر برسد.

2- اگر چه موتورسیکلت آپاچی 310 از نظر طراحی بسیار شبیه به تی وی اس آکولا (Akula 310) است اما طراحی تیزی که این نسخه ی کانسپت دارد، در نسخه ی تولیدی مشاهده نمی شود. دلیل این تغییر در طراحی، بهبود آیرودینامیک موتور بوده که بنابر ادعای کمپانی تی وی اس (TVS) پس از چندین ساعت تست موتور در تونل باد به این طراحی نهایی دست یافته اند. لازم به ذکر است که در طراحی این موتور از کوسه الهام گرفته شده است.

3- چراغ های اصلی موتورسیکلت آپاچی 310، از نوع LED پروژکتوری و چراغ های قسمت عقب نیز از نوع LED هستند. دماغه ی موتور به سمت پایین و قسمت عقب موتورسیکلت متمایل به بالا طراحی شده، که این نوع از طراحی سبب شده تا موتورسیکلت آپاچی 310، کمی خشن و تیز جلوه کند.

4- وضعیت قرارگیری موتور سوار در این موتورسیکلت برخلاف موتورسیکلت KTM RC 390 که موتورسوار در آن مشرف بر همه چیز است، در این موتور، موتورسوار در یک ارتفاع متعادل قرار گرفته است. جاپاهای طراحی شده برای این موتورسیکلت همچنان متمایل به سمت عقب موتور بوده و وضعیت قرارگیری دستگیره ی موتور به گونه ای است که کمترین زحمت را هنگام کنترل خواهد داشت.

5- موتورسیکلت آپاچی 310 همچنان مجهز به پیشرانه ی 312 سی سی تک سیلندر DOHC بوده و سیستم خنک کننده ی این پیشرانه همانند موتورسیکلت بی ام و G 310 R از نوع مایع است. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 33.5 اسب بخار قدرت در دور موتور 9700 rpm را  دارد و حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه به 27.3 نیوتن متر در دور موتور 7700 rpm می رسد.

6- موتورسیکلت آپاچی 310 مجهز به چرخ دنده ی با 41 دندانه می باشد که این در مقایسه با چرخ دنده ی استفاده شده در موتور بی ام و G310R بزرگتر می باشد. این امر به بهبود شتابگیری موتور کمک می کند.

7- کمپانی TVS ادعا کرده است که موتورسیکلت آپاچی 310 می تواند در عرض 2.93 ثانیه سرعت خود را از صفر تا 60 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و زمان شتابگیری این موتور از سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت نیز 7.17 ثانیه اعلام شده است. کمپانی TVS همچنین ادعا کرده است که حداکثر سرعت این موتور 160 کیلومتر در ساعت می باشد. از یک سیستم ECU معمولی نیز در این موتور استفاده شده است.

8- سیستم تعلیق استفاده شده در موتورسیکلت آپاچی 310 از نوع Kayaba است. این سیستم متشکل از یک فورک 41 میلی متری در قسمت جلو و یک ضربه گیر در قسمت عقب است. کمپانی تی وی اس (TVS) اعلام کرده که این کمپانی برای تیونینگ این سیستم تعلیق همکاری نزدیکی با KYB داشته تا هندلینگ موتور بهبود یابد و موتور چابک تر به نظر برسد.

9- سیستم ترمز آپاچی 310 نیز شامل یک دیسک 300 میلی متری در قسمت جلو و یک دیسک 240 میلی متری در قسمت عقب است. این موتور به صورت پایه مجهز به سیستم ترمز ABS دو کاناله است. تایرهای استفاده شده در این موتور نیز از نوع Michelin Pilot Street هستند.

10- موتورسیکلت آپاچی 310 در بازارهای جهانی رقیبان زیادی را در کنار خود می بیند. کی تی ام RC 390، نینجا 300، بنللی 302، کی تی ام دوک 390 و بی ام و G310R از جمله اصلی ترین رقبای موتورسیکلت آپاچی 310 محسوب می شوند.

قابل ذکر است که نسخه‌های جدید این مدل می تواند دارای تحولات جالبی شود.

منبع: rekab & Carandbike

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا