ویژگی‌های جالب موتورسیکلت TVS Apache RR 310

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تولید موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ را می توان سومین تجربه ی مشترک دو کمپانی تی وی اس و بی ام و در یک تولید مشترک دانست. پیش از این، این دو کمپانی در تولید دو موتورسیکلت بی ام و G310R و بی ام و G310GS همکاری و مشارکت داشتند. امکانات این موتورسیکلت، آن را قادر می سازد تا برای  سفرهای داخل شهری، مسابقه و حتی مسافرت مناسب باشد. در این مطلب سعی شده تا به بررسی ۱۰ ویژگی جالب این موتورسیکلت بپردازیم.

ویژگی های محصول جدید کمپانی تی وی اس : آپاچی ۳۱۰ RR

۱- پلت فرم موتورسیکلت آپاچی 310 (TVS Apache RR 310) بر پایه ی پلت فرم موتورسیکلت بی ام و G310R بنا شده است. با وجود فریم یکسانی که در هر دوی این موتورسیکلت ها استفاده شده، یعنی فریم Trellis، تفاوتی نیز بین آنها وجود دارد.  موتورسیکلت بی ام و  G310R دارای فریم تکی و یکپارچه بوده اما موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ علاوه بر یک فریم اصلی، یک ساب فریم نیز در قسمت عقب سوار است که همین امر سبب شده تا این موتورسیکلت، اسپرت تر به نظر برسد.

۲- اگر چه موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ از نظر طراحی بسیار شبیه به تی وی اس آکولا (Akula 310) است اما طراحی تیزی که این نسخه ی کانسپت دارد، در نسخه ی تولیدی مشاهده نمی شود. دلیل این تغییر در طراحی، بهبود آیرودینامیک موتور بوده که بنابر ادعای کمپانی تی وی اس (TVS) پس از چندین ساعت تست موتور در تونل باد به این طراحی نهایی دست یافته اند. لازم به ذکر است که در طراحی این موتور از کوسه الهام گرفته شده است.

۳- چراغ های اصلی موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰، از نوع LED پروژکتوری و چراغ های قسمت عقب نیز از نوع LED هستند. دماغه ی موتور به سمت پایین و قسمت عقب موتورسیکلت متمایل به بالا طراحی شده، که این نوع از طراحی سبب شده تا موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰، کمی خشن و تیز جلوه کند.

۴- وضعیت قرارگیری موتور سوار در این موتورسیکلت برخلاف موتورسیکلت KTM RC 390 که موتورسوار در آن مشرف بر همه چیز است، در این موتور، موتورسوار در یک ارتفاع متعادل قرار گرفته است. جاپاهای طراحی شده برای این موتورسیکلت همچنان متمایل به سمت عقب موتور بوده و وضعیت قرارگیری دستگیره ی موتور به گونه ای است که کمترین زحمت را هنگام کنترل خواهد داشت.

۵- موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ همچنان مجهز به پیشرانه ی ۳۱۲ سی سی تک سیلندر DOHC بوده و سیستم خنک کننده ی این پیشرانه همانند موتورسیکلت بی ام و G 310 R از نوع مایع است. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر ۳۳٫۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۹۷۰۰ rpm را  دارد و حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه به ۲۷٫۳ نیوتن متر در دور موتور ۷۷۰۰ rpm می رسد.

۶- موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ مجهز به چرخ دنده ی با ۴۱ دندانه می باشد که این در مقایسه با چرخ دنده ی استفاده شده در موتور بی ام و G310R بزرگتر می باشد. این امر به بهبود شتابگیری موتور کمک می کند.

۷- کمپانی TVS ادعا کرده است که موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ می تواند در عرض ۲٫۹۳ ثانیه سرعت خود را از صفر تا ۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش دهد و زمان شتابگیری این موتور از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ۷٫۱۷ ثانیه اعلام شده است. کمپانی TVS همچنین ادعا کرده است که حداکثر سرعت این موتور ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می باشد. از یک سیستم ECU معمولی نیز در این موتور استفاده شده است.

۸- سیستم تعلیق استفاده شده در موتورسیکلت آپاچی 310 از نوع Kayaba است. این سیستم متشکل از یک فورک ۴۱ میلی متری در قسمت جلو و یک ضربه گیر در قسمت عقب است. کمپانی تی وی اس (TVS) اعلام کرده که این کمپانی برای تیونینگ این سیستم تعلیق همکاری نزدیکی با KYB داشته تا هندلینگ موتور بهبود یابد و موتور چابک تر به نظر برسد.

۹- سیستم ترمز آپاچی ۳۱۰ نیز شامل یک دیسک ۳۰۰ میلی متری در قسمت جلو و یک دیسک ۲۴۰ میلی متری در قسمت عقب است. این موتور به صورت پایه مجهز به سیستم ترمز ABS دو کاناله است. تایرهای استفاده شده در این موتور نیز از نوع Michelin Pilot Street هستند.

۱۰- موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ در بازارهای جهانی رقیبان زیادی را در کنار خود می بیند. کی تی ام RC 390، نینجا ۳۰۰، بنللی ۳۰۲، کی تی ام دوک ۳۹۰ و بی ام و G310R از جمله اصلی ترین رقبای موتورسیکلت آپاچی ۳۱۰ محسوب می شوند.

قابل ذکر است که نسخه‌های جدید این مدل می تواند دارای تحولات جالبی شود.

منبع: rekab & Carandbike

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا