مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برترين موتورسیکلت‌های معرفی‌شده در نمایشگاه EICMA 2019 ایتالیا!

به گزارش موتورسيكلت نيوز، نمایشگاه جهانی موتورسیکلت میلان ایتالیا یا همانEICMA، بزرگ ترین رویداد موتورسيكلتى  جهان در سال به شمار می‌رود. نسخه 2019 از این نمایشگاه نیز درست مانند سال های گذشته، با طرح‌های مفهومی جدید و خیره‌کننده، مدل های جدید از نسخه‌های قبلی موتورها و حتی نمونه‌های اولیه (پروتوتایپ) همراه شده است. در حالی که برخی از این رونمایی‌ها، با تغییرات جزئی و اندکی در سال جدید و برای مدل تازه وارد همراه شده اند اما بود هاند موتورهایی که شگفتی را به این رویداد بزرگ آورده اند.

طرح مفهومی بای موتا-کاوازاکی Tesi H2

مدت زمان زیادی نمی‌گذرد که شایعه خریدن شرکت کوچک موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی بای موتا (Bimota)توسط کاوازاکی ژاپن به گوش رسید. البته هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده بود. در عوض، این دو شرکت برای EICMA 2019، نیروی خود را روی هم گذاشتند تا بتوانند این طرح مفهومی جذاب را به منصه ظهور بنشانند.

در واقع موتور Tesi H2، شالوده‌ای از طراحی هردوی این شرکت های ایتالیایی و ژاپنی بوده و اثر نهایی را می‌توان یک شاهکار متحرک دوچرخ یا یک اریگامی استثنائی با طراحی منحصربه‌فرد دانست. در این طرخ، از موتور یک لیتری سوپرشارژ موسوم به H2 کاوازاکی استفاده‌شده است. یکی از خاص ترین مولفه های طراحی در این طرح نیز، طراحی مربوط به قسمت جلویی موتور و تناسب جذاب در آن است.

طرح مفهومی 901 نوردون شرکت هوسک وارنا

شرکت هوسک وارن (Husqvarna) یک تولید کننده اصالتاً سوئدی زیرمجموعه KTM است. این شرکت نیز برای این رویداد موتوری میلان، یک موتور ماجراجو را به میدان فرستاده است. طرحی که تمامی ویژگی‌ها و مؤلفه‌های یک موتورسيكلت مخصوص گشت‌وگذار را در خود جای‌داده است.

قلب تپنده 910 نوردون نیز به منظور مسیرهای آفرود، تقویت‌شده ولی هنوز اطلاعاتی در مورد قوای فنی و قدرت آن اعلام‌نشده است. موتوری که پتانسیل‌های زیادی برای تبدیل کردن انرژی پتانسیل خود به جنبشی در هر مسیر دشواری را خواهد داشت.

موتور پن آمریکا 1250 هارلی دیویدسون

البته شاید ظاهر این آمریکایی جسور، مانند Tesi H2 یا دیگر ندل ها نبوده و طراحی زمختی را از خود نشان داده باشد؛ اما یکی از ویژگی‌های مثبت این هارلی دیویدسون، قلب تپنده جدیدی است که سازنده آمریکایی، آن را در این مدل جدید قرار داده است.

موتور مکس میل جدید این شرکت، یک قلب تپنده 60 درجه ای V شکل دوقلو است که در دو اندازه حجمی متفاوت موجود خواهد بود. یکی با حجم 975 سی‌سی و دیگری نیز نسخه 1250 سی‌سی از این قلب تپنده که میزبان موتور ماجراجویی «پن آمریکا»(Pan America) خواهد بود.

بنللی لئونچینو 800

شرکت ایتالیایی بنللی که بعضی از مدل های این شرکت در کشورمان نیز موجود است، با رونمایی از مدل جدید لئونچینو Leoncino) 800)، در نمایشگاه کشورش حاضر شد. موتورسیکلتی که با ظاهر نه‌چندان پیچیده خود ولی دارای مؤلفه‌های زیباشناختی و طراحی کاملاً متناسب و جوان‌پسندی است.

نسخه‌های لئونچینو و لئونچینو تریل، همچنین یک قلب تپنده 800 سی‌سی را نیز با خود رونمایی کرده اند که به خصوص نسخه 754 سی‌سی دوقلو از این موتور، می‌تواند 81 اسب بخار قدرت و 66.4 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

ورج تی اس (VERGE)

شرکت تازه وارد ورج نیز که قبل از این رویداد بانام RMK وجود داشته است، در این نمایشگاه با یک طرح مفهومی بسیار جذاب و متفاوت بانام TS ظاهر شد. طرحی که هدف از ارائه آن، بیشتر نمود پیدا کردن این نکته بوده است که می‌توان چرخ عقب موتورها را بدون اتصالات معمول نیز به کار انداخت.

در واقع این شرکت فنلاندی اعلام کرده است که طرح مفهومی جذابش، می‌تواند 107 اسب بخار قدرت تولید کرده و با یک شارژ کامل خود تا مسافت حدود 200 کیلومتر را نیز طی نماید.

آپریلیا RS 660

نمی‌شود لیتس از برترین طرح‌ها و مدل های جدید موتورسیکلت را داشت ولی نام آپریلیا را درون آن مشاهده نکرد. سال 2018، شرکت ایتالییایی آپریلیا، مدل RS 660 را به عنوان یک طرح مفهومی معرفی کرد. درست یک سال پس از معرفی اولیه آن طرح مفهومی، این شرکت وقت خود را تلف نکرده و طرح جذاب خود را برای رویداد EICMA 2019، تبدیل به واقعیت کرده است.

در واقع می‌توان این عضو جدید از خانواده جذاب و پیشتاز آپریلیا را یک تغییردهنده بازی دانست که شاید حتی جذاب ترین مدل معرفی‌شده در این رویداد موتوری نیز لقب بگیرد.

انرژیکا اوا ریبل (Eva Ribelle)

اگرچه این شرکت قدمت چندانی از سال 2014 تاکنون ندارد اما در طی 5 سالی که از تولد این شرکت می گذرد، انرژیکا توانسته ثابت کند که می‌تواند جذاب ترین مدل های موتوربرقی را تولید کند. موتورسیکلت ریبل این شرکت در کلاس «استریت فایتر» جای خواهد گرفت و دارای طراحی جذابی نیز است.

موتورسیکلتی برقی که با چراغ‌های جلویی دوگانه، فلاپ های جذاب و ترکیب رنگی عالی، می‌تواند با یک شارژ کامل، می‌تواند 394 کیلومتر مسافت در شهر و 225 کیلومتر به صورت ترکیبی داشته باشد. همچنین درست مانند طراحی جذاب، قدرت و گشتاور نیز اعداد عالی را نشان می دهند.145 اسب بخار قدرت و 215 نیوتون متر گشتاور.

ایندین اف تی آر رالی (Indian)

شرکت آمریکایی ایندین نیز با یک مدل جذاب و متفاوت در این رویداد حضور پیدا کرد. موتورسیکلتی که قلب تپنده V شکل دوقلوی آن توانسته راه خود را به سمت FTR جدید در نمایشگاه EICMA بازکرده و یک نسخه خاص بانام رالی را متولد کند.

در این موتورسیکلت شرکت ایندین، از دسته فرمان بلندتر نسبت به مدل اصلی 1200، سیم پره به جای رینگ و رنگ نقره‌ای جذاب در بدنه استفاده‌شده است.

موتور 390 ادونچر KTM

از سال 2015 تاکنون، همیشه شایعاتی مبنی برساخت یک نسخه جذاب و قدرتمند توسط شرکت ژاپنی بانام 390 ادونچر، وجود داشته است. حال در اواخر سال 2019 و در ایتالیا،KTM تصمیم گرفته تا از موتورسیکلت کوچک ادونچر (ماجراجویی) خود به صورت رسمی معرفی کند.

چیزی که بیش از همه در این موتورسیکلت ماجراجویی به چشم می‌خورد، وجود داشتن یک قلب تپنده کوچک و با برد متوسط در آن بوده که این کلاس موتورسیکلت‌ها را بیش از پیش برای قشر بیشتری از علاقمندان، جذاب می‌کند.

سوزوکی وی-استورم 1050

و در نهایت نیز یک موتورسیکلت دیگر از سرزمين خورشيد تابان سوزوکی نیز با معرفی V-Storm 1050خود در این رویداد موتوری، خواسته تا به رقابت با رقیبان قدرتمند خود برود. در این مدل، قلب تپنده از 1,000 به 1,050(البته بدون تغییر در حجم موتور) ارتقا پیداکرده و از روی نیامان خود موسوم به سری DR سوزوکی، الهاماتی نیز برای طراحی خود گرفته است.

سوزوکی همچنین در این موتورسیکلت خود، ترکیبات رنگی نوستالژیک با پیش زمینه نارنجی و سفید و همچنین زرد و آبی را درست مانند اوایل دهه 90 میلادی، استفاده کرده است.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا