مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

لنوو لپ‌تاپ Ducati 5 را با الهام از موتورسیکلت‌های دوکاتی رونمایی کرد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بارها شاهد استفاده از المان‌های طراحی خودروسازان بزرگ در محصولات الکترونیکی بوده‌ایم و حال نوبت به دنیای موتورسواری و برند دوکاتی رسیده است. لنوو در جریان نمایشگاه 2020 در لاس‌وگاس لپ‌تاپ جدیدی با نام Ducati 5 را با الهام از موتورسیکت‌های دوکاتی معرفی کرده است؛ المان‌هایی مانند رنگ، نوارهای مسابقه‌ یا حتی صدای صفحه تنظیمات BIOS از موتورسیکلت‌های دوکاتی الهام گرفته است. طبق اعلام لنوو از دوکاتی ۵ تنها ۱۲ هزار دستگاه ساخته خواهد شد. 

از همکاری لنوو و دوکاتی سال‌ها می‌گذرد ما این نخستین بار است که لنوو از طراحی خاصی با الهام از دوکاتی استفاده می‌کند. لوگوی لنوو در لباس موتورسوار و موتورهای دوکاتی در مسابقات به چشم می‌خورد. از نظر مشخصات فنی دوکاتی ۵ به یک نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن FHD و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شده است؛ روشنایی این نمایشگر به ۳۰۰ نیت می‌رسد. لنوو از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و حداکثر تا مدل Core i5-1035G1 در این محصول استفاده کرده است. 

دوکاتی ۵ تنها در مدلی با حافظه رم ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد و حافظه ذخیری‌سازی M.2 آن تا یک ترابایت قابل‌سفارش است. بلوتوث ۵.۱، دو اسپیکر ۲ واتی با پشتیبانی دالبی، حسگر اثرانگشت و وب‌کم HD از دیگر مشخصات فنی دوکاتی ۵ محسوب می‌شوند. ۲ درگاه USB 3.1، یک درگاه USB نوع C، خروجی HDMI 1.4b و اسلات حافظه‌ی SD مشخصات درگاهی دوکاتی ۵ محسوب می‌شوند. 

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی جدید لنوو ۱.۵۸ کیلوگرم وزن داشته و به ادعای این شرکت تا ۱۲ ساعت شارژدهی خواهد کرد. خوشبختانه دوکاتی ۵ از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین-اردیبهشت ۱۳۹۹) در برخی بازارهای منتخب با قیمت پایه‌ی ۱۰۰۰ دلاری عرضه خواهد شد.

نويسنده: حميد ملكى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا