مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دستگاه‌های اجرایی قم برای کاهش آلودگی هوا همکاری کنند

بهرام سرمست شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا افزود: قانون هوای پاک باید به‌خوبی در قم اجرایی شود و به همین منظور باید جلسات منظم و مستمر برگزارشده و گزارش‌های آن هر سه ماه به استانداری ارسال شود.

وی بر ضرورت تخصیص گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی قم تاکید کرد و گفت: البته این نیروگاه باید تمامی ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کرده و در صورت استفاده از سوخت مایع با تقویت سیستم‌های فیلتراسیون خود آلودگی‌ها را به حداقل کاهش دهد.

وی همچنین معضل صنایع آلاینده پیرامون شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مشخص برای انتقال آن‌ها به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، نوسازی خطوط تولید و یا بهبود شرایط زیست‌محیطی آن‌ها با استفاده از سیستم‌های نوین کاهش آلودگی اقدام شود.

استاندار قم با اشاره به اقدام‌های موثری که در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری قم انجام‌شده است، تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوا باید در رابطه با استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی فرهنگ‌سازی شده و زمینه استفاده مردم از این امکانات تسهیل شود.

وی در پایان بابیان اینکه تعداد موتورسیکلت‌ها در قم به نسبت جمعیت رقم بالایی است، خاطرنشان کرد: باید برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و توسعه موتورسیکلت‌های برقی در شهر قم برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم انجام شود.

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا