مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید موتورسیکلت‌های هوندا به ۴۰۰ میلیون دستگاه رسید

به گزارش موتورسيكلت نيوز، هوندا از معدود شرکت‌های تولید موتورسیکلت در حال حاضر است که همچنان در این حوزه فعالیت می‌کند. این شرکت که در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد، نخست مدلی با نام D-Type را روانه‌ی بازار کرد که به‌عنوان اولین موتورسیکلت هوندا شناخته می‌شود. حالا با گذشت بیش از ۷ دهه، هوندا به‌عنوان یکی از مشهورترین برندها در صنعت موتورسیکلت جهان شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرد که یکی از آن‌ها خارج شدن ۴۰۰ میلیونمین دستگاه موتورسیکلت از خط تولید است. 

اینطور به‌نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۹ برای هوندا سال خوبی بود، این شرکت نه‌تنها مدل‌های جدیدی مثل Fireblade، CT125 و Africa Twin را به بازار معرفی کرد بلکه این سال پنجاهمین سال تولید سوپربایک مشهور ژاپنی یعنی هوندا CB750 Four نیز است که اولین‌بار سال ۱۹۶۹ به بازار معرفی شده بود. 

حالا جدیدترین دستاورد هوندا تولید ۴۰۰ میلیونمین موتورسیکلت این شرکت در سال ۲۰۱۹ است. از آن‌جایی که هوندا تولیدکننده‌ی پرفروش‌ترین موتورسیکلت جهان یعنی مدل سوپرکاب (Super Cub) است، چنین حجم تولید بالایی جای تعجب ندارد. سال ۲۰۱۷ نیز هوندا تولید ۱۰۰ میلیون دستگاه مدل سوپرکاب را جشن گرفته بود که نشان می‌دهد این مدل بیش از یک چهارم از تولیدات هوندا را به خود اختصاص داده است. 

برای مقایسه بد نیست بدانید که تولید ابتدا ۱۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت برای هوندا ۲۰ سال زمان برد ولی حالا تولید سالانه‌ی موتورسیکلت این شرکت چیزی درحدود ۲۰ میلیون دستگاه در سال است. هوندا در سال ۲۰۱۴ نیز به تولید ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید و این یعنی تنها در ۵ سال، این شرکت توانسته ۱۰۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت دیگر تولید کند. 

۵۰ درصد بازار موتورسیکلت‌های هوندا را کشورهای هند و اندونزی به خود اختصاص داده‌اند. جالب اینجا است که بازار هوندا در آمریکا در آمار فروش این شرکت اصلا به چشم نمی‌آید و در بخش «کشورهای دیگر» دسته‌بندی شده است. همچنین کشورهایی اروپايى با فروش ۶۲۰ هزار دستگاه بین ماه آوریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹ جزو بازارهای کوچک هوندا محسوب می‌شوند.

نويسنده: محمد وارسته

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا