موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.

انفجار سی‌اف‌موتو در نمایشگاه ایکما 2025 ایتالیا/ از دل کویر تا پیست با دو غول ماجراجو و سوپراسپرت آینده

موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.

سی‌اف‌موتو مرزها را شکست و قدرت چینی‌ها را در قلب اروپا به نمایش گذاشت و با رونمایی فناوری و قدرت در بزرگ‌ترین رویداد دوچرخ جهان، رقبا را شوکه کرد. این است تفاوت محصولی که چینی است و با افتخار می‌گوید «من چینی‌ام»، با محصول شرکت چینی دیگر که در بعضی از کشورها برای فروش، فروشندگان باید اصرار کنند «این موتور ایتالیایی‌ است».

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از وب‌سایت نمایشگاه بین‌المللی ایکما، هشتاد و دومین دوره نمایشگاه ایکما (EICMA)– نمایشگاه بین‌المللی وسایل نقلیه دوچرخ امروز رسماً با حضور جیانکارلو جورجتی، وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا افتتاح شد.

با حضور بیش از ۷۳۰ غرفه‌دار از ۵۰ کشور و بیش از ۲٬۰۰۰ برند نمایندگی‌شده، ایکما بار دیگر جایگاه خود را به عنوان معتبرترین مرجع جهانی صنعت موتور و زنجیره تأمین وسایل نقلیه دوچرخ تثبیت می‌کند. این نمایشگاه که امسال با شعار «ایکما، یعنی عشق» (EICMA, That’s Amore) برگزار می‌شود، ادای احترامی است به شور و علاقه‌ای که سازندگان و دوست‌داران دنیای دوچرخ را به هم پیوند می‌دهد.

در مراسم افتتاحیه، علاوه بر وزیر جورجتی، چهره‌های برجسته سیاسی و مدیران ارشد EICMA نیز حضور داشتند:

  • پیترو مِدا، رئیس EICMA
  • پائولو ماگری، مدیرعامل
  • مارینو رومَن، رئیس انجمن ملی تولیدکنندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم جانبی (Confindustria ANCMA)
  • آتیلیو فونتانا، رئیس منطقه لومباردی
  • الِسیا کاپلو، عضو شورای شهر میلان در امور توسعه اقتصادی و سیاست‌های کاری
  • جووانی بوزِتی، رئیس بنیاد نمایشگاه میلان
  • کارلو بونومی، رئیس نمایشگاه فیه‌را میلان
  • ماتئو زوپاس، رئیس آژانس تجارت ایتالیا (ICE)
    و همچنین نمایندگانی از شرکت‌ها و نیروهای نظامی.

بازدیدکنندگان می‌توانند از تجربه‌ای همه‌جانبه لذت بردند که شامل:

  • رونمایی‌های جهانی محصولات جدید
  • فناوری‌های پیشرفته
  • مسابقات و نمایش‌های زنده
  • و بخش‌های ویژه‌ای است که توسط برگزارکنندگان طراحی شده‌اند، مانند محوطه تست برای وسایل نقلیه شهری و نمایشی از تاریخ رالی داکار.

یک بار دیگر، ساخت ایتالیا (Made in Italy) نقشی برجسته در این دوره دارد و ۳۰ درصد از کل غرفه‌داران را تشکیل می‌دهد، که نشان می‌دهد ایتالیا پیشتاز بازار و تولید موتور در اروپا است.

در همین حال، برای نشان دادن بُعد بین‌المللی رو به رشد این رویداد، ایکما 2025 میزبان نمایندگانی از ده کشور جدید است؛ از جمله استونی، گرجستان، ایرلند، مکزیک، پاناما، پرو و امارات متحده عربی.

در نه سالن نمایشگاه فیه‌را میلان در رو، همراه با محوطه بیرونی MotoLive که امسال بیستمین سالگرد خود را با بزرگ‌ترین وسعت تاریخ خود (بیش از ۶۰ هزار مترمربع) جشن می‌گیرد، ایکما بار دیگر ثابت می‌کند که تنها یک نمایشگاه تجاری نیست، بلکه رویدادی جهانی است که تجارت، سرگرمی، نوآوری و شور و اشتیاق را در یک بستر واحد برای دیدار صنعت و مردم گرد هم می‌آورد.

با افتتاح رسمی خود، ایکما 2025 بار دیگر جایگاه میلان به عنوان پایتخت جهانی دنیای دوچرخ را تأیید می‌کند و تاریخی از موفقیت و عشق به تحرک و جابه‌جایی را زنده می‌سازد که با امید و اشتیاق به سوی آینده می‌نگرد.


شرکت سی‌اف موتو در نمایشگاه ایکما 2025 از جدیدترین موتورسیکلت ماجراجویانه‌ی خود با نام 1000MT-X رونمایی کرد؛ پرچم‌دار جدید خانواده‌ی MT که برای موتورسوارانی طراحی شده که به دنبال یک موتورسیکلت بزرگ با توانایی واقعی آفرود هستند.

در قلب این موتور، یک پیشرانه دو سیلندر خطی (Parallel Twin) با حجم ۹۴۸.۲ سی‌سی قرار دارد که کاملاً توسط خود شرکت سی‌اف موتو طراحی و ساخته شده است. این موتور ۱۱۳ اسب‌بخار (۸۳ کیلووات) قدرت و ۱۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مدیریت توان موتور به‌صورت الکترونیکی و از طریق سیستم Ride-by-Wire انجام می‌شود. جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته آن مجهز به کوئیک‌شیفتر (برای تعویض دنده بدون کلاچ) و کلاچ لغزش‌گیر (Slipper Clutch) است تا تعویض دنده نرم‌تر و ایمن‌تر انجام شود.

با وزن ۲۲۲ کیلوگرم در حالت آماده حرکت، این موتور در رده‌ی خود بسیار سبک به‌حساب می‌آید. باک ۲۲.۳ لیتری آن نیز برد حرکتی بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

نمایشگر TFT عمودی ۸ اینچی به‌گونه‌ای طراحی شده که حتی در حالت ایستاده روی پدال‌ها (در حالت آفرود) نیز به‌راحتی قابل مشاهده است.
از تجهیزات استاندارد می‌توان به قطعات محافظ آلومینیومی و اتصال بلوتوث اشاره کرد.

فهرست امکانات شامل موارد زیر است:

  • زین قابل تنظیم بین ۸۳۰ تا ۸۷۰ میلی‌متر
  • شیشه جلو (بادگیر) قابل تنظیم
  • کروز کنترل (Cruise Control)
  • زین و گرم‌کن دسته‌ها (Heated Seat & Grips) برای راحتی بیشتر در سرما

سیستم تعلیق از برند KYB و کاملاً قابل تنظیم است:

  • ۲۳۰ میلی‌متر کورس در جلو
  • ۱۹۰ میلی‌متر در عقب
    اعدادی که کاملاً با مشخصات یک موتورسیکلت اندورو واقعی مطابقت دارد.

چرخ‌ها از نوع اسپوک‌دار سیمی هستند، با سایز ۲۱ اینچ جلو و ۱۸ اینچ عقب، و لاستیک‌های Pirelli STR برای استفاده‌ی ترکیبی در جاده و مسیرهای خاکی روی آن‌ها نصب شده‌اند.

سیستم ترمز را برمبو (Brembo) تأمین کرده است که شامل کالیپرهای شعاعی در جلو می‌شود.
الکترونیک‌های پیشرفته از شرکت Bosch هستند و شامل:

  • ABS در پیچ‌ها (Cornering ABS)
  • کنترل کشش (Traction Control)
    می‌شود که هر دو قابل تنظیم یا خاموش‌کردن هستند تا در حالت رانندگی تهاجمی‌تر، آزادی بیشتری به سوار بدهند.

در نمایشگاه ایکما 2025، شرکت سی‌اف موتو از نمونه اولیه (پروتوتایپ) موتورسیکلت جدید خود با نام V4 SR-RR رونمایی کرد؛ مدلی مفهومی که پیش‌نمایشی از یک سوپراسپرت ۱۰۰۰ سی‌سی است و قرار است به‌زودی وارد مرحله تولید شود.

با نگاهی به این موتورسیکلت نمایشگاهی، در همان لحظه اول باله‌های بزرگ دو طرف قسمت جلویی (فیرینگ) جلب توجه می‌کنند.
شرکت CFMOTO توضیح می‌دهد که این باله‌های آیرودینامیکی فعال هستند: یعنی موتورهای برقی مخصوص زاویه آن‌ها را بسته به شرایط تغییر می‌دهند —
اگر هدف رسیدن به حداکثر سرعت (بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) باشد، زاویه باله‌ها برای کاهش مقاومت هوا تنظیم می‌شود،
و اگر هدف افزایش چسبندگی در ترمزگیری یا پیچ‌ها باشد، زاویه تغییر می‌کند تا نیروی فشاری (Downforce) بیشتری ایجاد شود.

در مسابقات رسمی (مثل MotoGP) استفاده از چنین سیستم‌های متحرکی ممنوع است، بنابراین دیدن اینکه از این فناوری‌ها کدام‌یک در نسخه تولیدی باقی می‌ماند، جالب خواهد بود.

علاوه بر تجهیزات سطح مسابقات جهانی — مثل ترمزها، سیستم تعلیق و اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ (Akrapovič) — نکته‌ی اصلی این موتورسیکلت در زیر فیرینگ آن پنهان است:

در مرکز طراحی، موتور V4 با حجم ۹۹۷ سی‌سی قرار دارد که دارای میل‌لنگ با چرخش معکوس (Counter-Rotating Crankshaft) است و بیش از ۲۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

این موتور به‌صورت عضو سازه‌ای شاسی (Stressed Member) عمل می‌کند، به این معنا که بخش بالایی فریم به‌طور مستقیم به سیلندرهای عقب موتور متصل است — روشی که در موتورسیکلت‌های سطح MotoGP نیز به‌کار می‌رود.

انتهای پیام/

موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
EICMA
موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.

موسس و مدیرمسئول: دکتر محمدعلی نژادیان

پایگاه خبری موتورسیکلت‌نیوز | اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا