موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.

هوندا از این پس سه نوع لوگو برای موتورسیکلت‌هایش خواهد داشت

موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.

به قول ماندگار شخصیت «یوگرت» در فیلم Spaceballs ساخته مل بروکس: «بازاریابی! همه‌چیز در آن است!» زیرا بازاریابی همان جایی است که مشتریان بیشترین تماس را با برند شما دارند؛ حتی بیشتر از خودِ محصولات. به همین دلیل باید آن را درست انجام دهید تا نام شرکت و محصولات‌تان همیشه در ذهن مشتریان باقی بماند. به همین خاطر است که فقط با شنیدن کلمه‌ی «نایک»، بلافاصله تصویر علامت معروف «تیک» در ذهنتان ظاهر می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز خبرنگار رایداپارد نوشت: بخش وسایل نقلیه موتوری هوندا (موتورسیکلت و محصولات مشابه) نیز لوگویی به همان اندازه شناخته‌شده دارد — همان «بال هوندا» که روی بسیاری از محصولات و پوشاک این برند دیده می‌شود و طی سال‌ها تغییر چندانی نکرده است. اما با تغییر سریع خطوط تولید و ورود محصولات برقی، هوندا احساس کرد زمان آن رسیده که میان محصولات خود تمایز بیشتری ایجاد کند تا اثر بازاریابی آن تقویت شود.

به همین دلیل است که این شرکت اکنون سه لوگوی متفاوت خواهد داشت. هرچند شاید «یوگرت» با این تصمیم موافق نباشد!


به گفته‌ی هوندا:
«هوندا لوگوی محصولات موتورسیکلت برقی خود را با فونت جدید و به‌صورت نوشتاریِ “Honda” یکپارچه خواهد کرد، در حالی‌که همچنان از نشان سنتی “بال هوندا” برای موتورسیکلت‌های مجهز به موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. علاوه بر این، نشان محصولات درون‌سوز سری FUN نیز دستخوش تغییر طراحی می‌شود و به عنوان “Honda Flagship WING” برای مدل‌های شاخص مانند CBR1000RR-R فایربلید، Rebel 1100 و برندهای شاخصی مانند CBR، Gold Wing و Rebel به کار خواهد رفت.»

به زبان ساده، هوندا از این پس سه نوع لوگو برای موتورسیکلت‌هایش خواهد داشت:

  1. لوگوی بال سنتی برای موتورسیکلت‌های درون‌سوز.
  2. لوگوی بال بازطراحی‌شده برای مدل‌های پرچم‌دار و شاخص.
  3. لوگوی نوشتاری “Honda” برای موتورسیکلت‌های برقی.

البته آگاهی از برند موضوعی حیاتی است، زیرا این همان چیزی است که مردم بیش از هر چیز دیگر با آن در ارتباطند.
اما در اینجا باید بگویم که مطمئن نیستم این تصمیم برای هوندا کار درستی باشد.

موتورسیکلت‌های برقی در بیشتر نقاط جهان (به جز اسکوترهای شهری) هنوز با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو نشده‌اند. آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند تخیل مشتریان را برانگیزند و از نظر بُرد حرکتی نیز قابل مقایسه با موتورهای درون‌سوز نیستند — مسئله‌ای که البته به ضرر سیاره‌ی ما تمام می‌شود. جدا کردن محصولات برقی از سابقه و تاریخ پرافتخار موتورسیکلت‌های هوندا، ممکن است به فروش آن‌ها لطمه بزند. از طرفی لوگوی جدید تقریباً همان لوگوی خودروسازی هوندا است و تفاوت روشنی میان این دو بخش قائل نمی‌شود، که می‌تواند باعث سردرگمی مشتریان شود.

به نظر من، بهتر بود هوندا همان لوگوی بال معروف خود را برای تمام محصولات حفظ می‌کرد. اما خب، من فقط یک نویسنده‌ی ساده‌ام، نه یک مدیر بزرگ در دنیای «سینرژی شرکتی»!

انتهای پیام/

موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Rideapart
موتورسیکلت‌نیوز طرفدار جان جوانان کشور و مخالف هدر دادن منابع ارزی است | تبلیغات شرکت‌های (مونتاژکننده) موتورسیکلت در ایران پذیرفته نمی‌شود.

موسس و مدیرمسئول: دکتر محمدعلی نژادیان

پایگاه خبری موتورسیکلت‌نیوز | اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا