مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آشنایی با استانداردهای مربوط به موتورسیکلت/ معرفی شرکت شکوه پارس آزمون

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شرکت شکوه پارس آزمون (سهامی خاص) در دی ماه سال 1388 با موضوع انجام آزمایش‌های مربوط به استانداردهای اجباری و غیر اجباری موتورسیکلت و خودرو و قطعات جانبی آن‌ها و کلیه قطعات صنعتی و واردات ماشین آلات و تجهیزات مربوط به آزمایش‌های موتورسیکلت، خودرو و قطعات جانبی آن شروع به فعالیت و در جهت ارتقای کیفیت و به روز رسانی استانداردهای تولید پا به عرصه صنعت گذاشته است. ساختمان آزمایشگاه این شرکت در قم، شهرک شکوهیه، فاز 2، ابتدای خیابان بروجردی، شماره 205Fn واقع شده و در سال 1390 با حضور مسئولین اداره صنایع و اداره استاندارد و شماری از مسئولان اجرایی استان قم افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. دفتر مرکزی این شرکت در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، خیابان آزادگان، پلاک 25، طبقه 5، واحد 22 واقع شده و مرکز ارتباط با شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی است. با توجه به دارا بودن نیروهای متخصص و توانمند در بخش‌های مختلف آزمایشگاهی به همراه استفاده از آخرین دستگاه‌های پیشرفته در جهت آزمایش قطعات و محصولات، توانایی انجام کلیه آزمون‌های مرتبط با موتورسیکلت، خودرو و قطعات صنعتی را دارا است. در وبسایت این شرکت به آدرس http://parsazmoon.ir امکان ثبت درخواست و پیگیری انجام آزمون وجود دارد. در این وبسایت دامنه کاری و آزمون‌های قابل انجام در این آزمایشگاه ذکر شده است.

مدیرعامل: رسول پارچه‌باف دیبا زر

این شرکت با توجه به داشتن استانداردهای کیفیتی وآماده‌سازی محیط جهت اخذ (ایزو) [1] مدیریتی و 17025 آزمایشگاهی در محیطی کاملاً حرفه‌ای و فنی آماده ارائه خدمات به مشتریان و صنعتگران محترم می‌باشد. در این آزمایشگاه 24 عنوان استاندارد مربوط به موتورسیکلت به‌طور کامل توسط دستگاه‌های پیشرفته تست می‌گردد. از آنجایی که شرکت شکوه پارس آزمون دارای پروانه تحقیق و توسعه و واحد R&D است، در این شرکت اغلب دستگاه‌های لازم برای انجام آزمون‌های مربوط به استاندارد توسط نیروهای مجرب و حرفه‌ای و بر اساس دانش روز در کشور ساخته می‌شوند. همواره واحد R&D در حال بررسی و امکانسنجی انجام آزمون استانداردهای جدید بوده و با شرکت و همکاری در تدوین استانداردهای جدید سعی بر جاری نمودن این استانداردها و استانداردهای موجود که موجب ارتقای کیفیت محصولات می‌گردند دارد. این شرکت با فعالیت بسیار در زمینه استانداردهای جدید استانداردهای موجود را نیز فراموش نکرده و همواره سعی بر افزایش دامنه و جاری نمودن استاندارهای موجود به منظور تکمیل همه استانداردهای مربوط به موتورسیکلت و قطعات آن و دیگر استانداردهای مروبوط به خودرو و …. را دارد.

آزمونهای قابل انجام در این آزمایشگاه

با توجه به نیاز روز افزون کشور به ارتقای کیفیت و حرکت به سمت استانداردسازی محصولات تولیدی داخل و محصولات وارداتی، این شرکت قطعات و محصولات مختلف را که در دامنه انجام فعالیت خود دارد مطابق با  استانداردهای مربوطه آزمایش و بر تطابق آن محصولات و یا قطعات با استاندارد صحه‌گذاری می‌نماید.

در ادامه لیست استانداردهایی که در این آزمایشگاه انجام می‌شود، درج شده است:

روند انجام آزمون

همان‌طور که در چارت زیر آمده است، شرکت‌ها، اشخاص، گمرک، اداره استاندارد و … از طریق ایمیل درخواست انجام آزمون را به این شرکت ارائه داده و قطعه یا موتورسیکلت مورد نظر را به آزمایشگاه این شرکت واقع در شهرک شکوهیه قم ارسال می‌نمایند، با توجه به آزمون‌های درخواستی آن قطعه یا موتورسیکلت با ارائه درخواست از دفتر این شرکت به یکی از چهار گروه دینامیک، قطعات، قوای محرکه یا استاتیک ارجاع داده می‌شود. در هر یک از این چهار گروه آزمون‌های مربوطه انجام شده و نتایج ثبت و گزارش آزمون به‌طور کامل صادر می‌گردد. همه گزارش‌های آزمون مربوط به قطعه یا موتورسیکلت طی ایمیل به دفتر تهران ارسال شده و سپس با بررسی و چک نهایی به شرکت بازرسی ارسال می‌شود. در صورتی که درخواست کننده غیر از شرکت بازرسی باشد نتایج به درخواست کننده آزمون ارائه می‌گردد.

شماره تلفن دفتر مرکزی شرکت: 88102683 و 1-88480040

ایمیل: spa.lab.co@gmail.com

نویسنده: نوید صانعی

[1] ISO

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا