همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

هوندا هورنت CB1000 به تولید نزدیک می‌شود

مترجم: داریوش سنجری‌پور | هوندا، هورنتCB1000 جدید خود را نوامبر گذشته در EICMA در شهر میلان به نمایش گذاشت، اما در مورد مشخصات فنی دقیق آن صحبتی نشد زیرا انتظار نمی‌رود تولید آن تا نیمه دوم سال 2024 آغاز شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در حال حاضر هر چه به این تاریخ نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیشتری از هورنتCB1000 به بازار نفوذ می‌کند، به ویژه در قالب این پتنت که نشان می‌دهد چگونه هوندا نوعی ورودی هوای سرد را بدون نیاز به یک اسکوپ روی دماغه گنجانده است. استفاده از حرکت رو به جلو دوچرخه برای فشار دادن هوای سرد به داخل ایرباکس به موتور کمک می‌کند تا هوای متراکم‌تری برای افزایش کارایی موتور فراهم کند، اما هوندا ورودی‌ها را عقب‌تر قرار داده است.

همچنین در این مدل جدید، هوا توسط بدنه جانبی که در دو طرف مخزن به سمت جلو حرکت می کند، همراه با کاسه‌های پایینی که هوا را به سمت رادیاتور فشار می‌دهند تا خنک‌کننده را بهبود بخشد، به این ناحیه هدایت می‌شود. علاوه بر بهبود عملکرد، پتنت هوندا می‌گوید که قرار دادن ورودی‌ها در این ناحیه همچنین به این معنی است که صدای ورودی موتور بدون اینکه صدای بلندی باشد، به سمت موتورسوار هدایت می‌شود. یاماها (Yamaha) مسیر مشابهی را با جدیدترین مدل MT-09 در پیش گرفته است، که دارای مجراهایی است که برای رساندن صداهای ورودی از بالای مخزن سوخت به سرنشین ساخته شده است.

در این شکل، ورودی (51)، ورودی هورنت CB1000 نشان داده شده است

 در واقع این پوشش‌های کرکره‌ای روی ورودی‌ها هستند که کلید درخواست پتنت جدید هوندا هستند. در حالیکه داشتن ورودی‌های هر دو طرف جلوی قاب، دسترسی راحت به ایرباکس را می‌دهد – و هوا می‌تواند توسط بدنه جانبی به سمت آنها هدایت شود – این قسمت از قاب به طور طبیعی روی یک شیب قرار می‌گیرد و با چنگک دوچرخه مطابقت دارد. بدون پوشش‌های کرکره‌ای روی ورودی‌ها، کمی رو به بالا قرار می‌گیرند و اگر موتور زیر باران رها شود، به طور طبیعی آب داخل آن‌ها می‌ریزد. از آنجا، کانال می‌تواند باران را وارد فیلتر هوا کند، چیزی که هوندا می‌خواهد از آن جلوگیری کند. با بررسی نمونه اولیه CB1000 Hornet که هوندا در EICMA نشان داد، ورودی‌ها را می‌توان در پشت سرپوش جلویی مشاهده نمود.

نمای جانبی محل ورودی‌ها

در حالی‌که هوندا هنوز جزئیات زیادی در مورد CB1000 Hornet اعلام نکرده است، می‌گوید این دوچرخه که از مشتقات موتور CBR1000RR 2017 استفاده می‌کند، بیش از 148 اسب بخار و بیش از 74 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

این اعداد به این معنی است که باید عملکرد کمی بیشتر از CB1000R داشته باشد، مدلی که اساساً پس از شروع تولید جایگزین خواهد شد. با این حال، همانطور که از نام هورنت مشخص است، CB1000 جدید در نظر گرفته شده است که دوچرخه‌ای مقرون به صرفه تر از CB1000R باشد، و بازو چرخشی یک طرفه CB1000R را با یک طراحی معمولی دو طرفه جایگزین کرده و از نظر ظاهری مدرن‌تر است.

سایر مشخصاتی که در مورد CB1000 Hornet تایید شده‌اند عبارتند از یک دوشاخ 41 میلی متری Showa SFF-BP با تراکم قابل تنظیم و ناظر نوسان کمک فنر، و یک قسمت عقب Pro-Link که به مونوشاک Showa متصل است. هوندا همچنین اعلام کرده است که در CB1000 Hornet سه حالت سواری وجود خواهد داشت و داشبورد 5 اینچی TFT با قابلیت اتصال برای اندروید و iOS طراحی شده است. چیزی که هنوز تایید نشده است، اما منابع در ژاپن صحت آن را تایید نمودند، این است که CB1000 Hornet، نصف قیمت مدل CB1000S Hornet خواهد بود که اواخر امسال (2024) عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرنگار
داریوش سنجری پور
منبع
Cycleworld

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا