همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

معرفی مسیرهای اختصاصی دوچرخه‌سواری بانوان

اگر به ورزش‌های هوازی علاقه ‌دارید و دنبال یک فضای سبز، ایمن برای دوچرخه‌سواری آزادانه و بدون حضور آقایان هستید، می‌توانید به بوستان‌های بانوان تهران سر بزنید. در این بوستان‌ها پیست‌های ویژه دوچرخه‌سواری طراحی و جانمایی شده تا لذت رکاب‌زنی، تماشای سرسبزی و استنشاق هوای پاک را یک‌جا تجربه کنید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری، در این بوستان‌ها باجه‌هایی برای کرایه دوچرخه وجود دارد، پس اگر دوچرخه شخصی ندارید با سپردن یک کارت شناسایی می‌توانید از این باجه‌ها دوچرخه دلخواه‌تان را امانت بگیرید. فراموش نکنید ورود فرزندان پسر بالای ۵ سال و عکاسی در این بوستان‌ها ممنوع است.

شهربانو

یک شهر کوچک با دیوارهای بلند در شمال بوستان ولایت است که جاذبه‌ها و امکانات تفریحی- ورزشی متعددی برای بانوان در آن فراهم شده است؛ پیست دوچرخه سواری نیمه‌حرفه‌ای یکی از این امکانات است. در شهربانوی بوستان ولایت درست مانند خود بوستان، محور اختصاصی برای دوچرخه‌سواری حرفه‌ای تعبیه شده است. طول این پیست به ۲ هزار متر می‌رسد. این پیست حرفه‌ای است و در آن نمی‌توانید دوچرخه‌ شخصی ببرید، در عوض از کیوسک‌ کرایه دوچرخه که در آن ۱۲۰ دوچرخه ویژه بزرگسال و ۱۰ دوچرخه مخصوص کودکان در دسترس است می‌توانید دوچرخه دلخواه‌تان را انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر مهارت کافی برای دوچرخه‌سواری ندارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های مهارت‌افزایی بوستان یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای شوید.

نشانی: انتهای بزرگراه شهید نواب، بزرگراه شهید چراغی، ضلع شمالی بوستان ولایت

منطقه: ۱۹

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: زمزم

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: قلعه‌مرغی

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: نیم‌ساعت ۴۰ هزار تومان، یک‌ساعت ۷۰ هزار تومان

مناسب رده سنی: کودکان و بزرگسالان

روزها و ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸

مجموعه نرگس

این بوستان که با حصارهای سفید بلندی پوشیده شده، فضایی امن برای ورزش و تفریح در اختیار بانوان می‌گذارد، همچنین طولانی‌ترین پیست دوچرخه‌سواری بانوان پایتخت هم در این بوستان قرار دارد. یکی از ویژگی‌های بوستان بانوان نرگس امکان دوچرخه‌سواری همزمان مادران و کودکان است. به همین منظور علاوه بر ۶۵ دوچرخه ویژه مادران، ۱۰ دوچرخه مخصوص مادر و کودک هم در باجه دوچرخه امانت می‌دهند تا مادران لذت رکاب‌زنی و همراهی با کودکان خردسال‌شان را همزمان تجربه کنند. پیست دوچرخه‌سواری بوستان نرگس به طول ۱۰ هزار متر در زمره پیست‌های معمولی و مناسب افرادی مبتدی تا حرفه‌ای است. در این محل گاهی مسابقه‌ها و جشنواره‌های دوچرخه‌سواری برگزار می‌شود.

نشانی: بزرگراه آیت‌الله سعیدی، چهارراه یافت‌آباد، میدان معلم، خیابان قائم، ضلع جنوب غربی پارک قائم

منطقه: ۱۸

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: نعمت‌آباد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: طالقانی

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: به ازای هر ساعت ۸۰ هزار تومان

مناسب رده سنی: بزرگسالان

روز و ساعت فعالیت: یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ تا ۱۸، شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹

پردیس بانوان

سازه ورودی این بوستان ۲۷ هکتاری به‌نحوی طراحی شده که از خارج به داخل بوستان دید ندارد و پیست دوچرخه‌سواری آن دور تا دور بوستان تعبیه شده است. مسیر ۱۸۰۰ متری که در پردیس بانوان برای دوچرخه‌سواری بانوان طراحی شده، ویژه افراد مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای است. در سراسر این مسیر نسبتا طولانی فقط چند سطح شیب‌دار وجود دارد، ازاین‌رو می‌توانید با دوچرخه‌های شخصی هم وارد این پیست شوید. نگران عرض معبر هم نباشید چون مسیر دوچرخه‌سواری این بوستان عریض و دارای ۲ خط رفت و برگشت است. در کیوسک اجاره دوچرخه ۸۵ دوچرخه دنده‌ای ویژه بزرگسالان به همراه تجهیزات ایمنی از قبیل کلاه ایمنی، زانوبند و مچ‌بند در دسترس است.

نشانی: شهرک مشیریه، خیابان شرکت واحد، خیابان بوعلی غربی، روبه‌روی بوستان آزادگان

منطقه: ۱۵

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: بسیج

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: آزادگان

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: هر نیم‌ساعت ۳۰ هزار تومان

مناسب رده سنی: بزرگسالان

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ تا ۱۷

بوستان بانوان ریحانه

فضایی ۱۸ هکتاری در ضلع شرقی بوستان جنگلی چیتگر است که در آن علاوه بر امکانات تفریحی- ورزشی ویژه بانوان، یک پیست دوچرخه‌سواری به طول ۶ هزار و ۷۵۰ متر وجود دارد. اگر قصد دارید در این بوستان رکاب بزنید یا باید دوچرخه همراه‌تان بیاورید یا از باجه‌های بوستان چیتگر دوچرخه کرایه کنید چون در اینجا امکان کرایه دوچرخه وجود ندارد. بوستان بانوان ریحانه علاوه بر پیست دوچرخه‌سواری که از لابه‌لای درختان همیشه سبز بوستان چیتگر می‌گذرد، دارای امکانات ورزشی مثل زمین اسکیت، میز شطرنج، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، زمین چمن، سالن ورزشی چندمنظوره هم هست، همچنین برای رفع خستگی دوچرخه‌سواری می‌توانید در آلاچیق‌ سرپوشیده بوستان بساط پیک‌نیک را برپا کنید.

نشانی: بزرگراه تهران – کرج، ورودی شماره یک پارک چیتگر، میدان سرو، خیابان سرو

منطقه: ۲۲

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: چیتگر

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: ۸۰ هزار تومان

مناسب رده سنی: بزرگسالان

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰

بوستان بهشت مادران

یکی از پیست‌های حرفه‌ای با سطح شیب‌دار است و طولش به یک کیلومتر می‌رسد. این مسیر با کفپوشی سبزرنگ در دل بوستان و لابه‌لای تپه‌های پوشیده از چمن قرار گرفته است. در این بوستان، بانوان می‌توانند رکاب زدن در پیست حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای سرسبز و طولانی را تجربه کنند. توجه داشته باشید که به‌دلیل حرفه‌ای بودن دوچرخه‌ها و شیب‌ پیست، این بوستان برای دوچرخه‌سواران مبتدی مناسب نیست و امکان بردن دوچرخه شخصی به داخل بوستان وجود ندارد، همچنین از آنجا که استقبال از این پیست زیاد است، گاهی برای مناسب‌سازی و بهسازی پیست به‌طور موقت تعطیل می‌شود. پس قبل از برنامه‌ریزی دوچرخه‌سواری در این بوستان از شهرداری یا اداره بانوان شهرداری منطقه ۳ استعلام بگیرید.

نشانی: بزرگراه شهید حقانی شرق به غرب، بعد از تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت)، خیابان کاویان غربی

منطقه: ۳

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: حقانی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بهشت مادران

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: به ازای هر ساعت ۸۰ هزار تومان

مناسب رده سنی: بزرگسالان

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۱۹

بوستان بانوان منطقه ۲۰

از آنجا که این بوستان در دل محله بهشتی قرار دارد، به بوستان بهشتی معروف شده و پیست دوچرخه‌سواری این بوستان ۵ هکتاری هم جزو پیست‌های معمولی است. مسیر دوچرخه‌سواری بوستان بهشتی که دور تا دور بوستان و همجوار با دیواره‌های آجربهمنی آن امتداد دارد، به طول هزار و ۲۰۰ متر مناسب افرادی مبتدی است. کیوسک اجاره دوچرخه در وسط این بوستان جا خوش کرده که در آن حدود ۱۰ دوچرخه مخصوص بزرگسالان قرار داده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند بدون نگرانی آن را تهیه کنند. از آنجا که پیست آسفالت و مسطح است و تعداد دوچرخه‌های باجه محدود، ورود دوچرخه‌های شخصی به این بوستان آزاد است.

نشانی: خیابان شهید رجایی، محله شهید بهشتی، انتهای خیابان عرب حلوایی، مقابل سرای محله بهشتی

منطقه: ۲۰

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شاهد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: فردوس

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: رایگان

مناسب رده سنی: بزرگسالان

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۸

بوستان بانوان منطقه ۲۱

بوستان بانوان منطقه ۲۱، به بوستان تهرانسر شهرت دارد. وسعتش به ۳ هکتار می‌رسد و در آن یک پیست ۴۰۰ متری در ۲ مسیر رفت و برگشت برای دوچرخه‌سواری بانوان تعبیه شده است. پیست دوچرخه این بوستان اگرچه کوچک است، اما طوری طرحی شده که از لابه‌لای فضای سبز بوستان و انبوه درختان چنار، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک بگذرد و حس نشاط و سرخوشی را به دوچرخه‌سواران منتقل ‌کند، همچنین در حاشیه این پیست مسطح چند نیمکت برای استراحت همراهان و دوچرخه‌سواران قرار داده‌اند. در غرفه اجاره دوچرخه این بوستان ۲۵ دوچرخه دنده‌ای ویژه بزرگسالان در دسترس و امکان ورود دوچرخه‌های شخصی نیز به این بوستان فراهم شده است.

نشانی: تهرانسر، بلوار گلها، ضلع شرقی کلانتری، پارک گلها

منطقه: ۲۱

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: گلها

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: به ازای هر ساعت ۸۰ هزار تومان

مناسب رده سنی: بزرگسالان

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۲۰

انتهای پیام/

منبع
همشهری

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا