مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چشم‌نوازی «بنللی» در سال 2024

محصول تی‌آرکی 702 یکی دیگر از پیشنهادات جذاب در بخش متوسط وزن ماجراجویی (مسافرتی) است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تولیدکنندگان موتورسیکلت چینی در سال‌های اخیر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. برندهایی مانند «سی‌اف موتو» تقریباً در هر گوشه‌ای از جهان فروشگاه راه‌اندازی کرده‌اند و با قیمت‌ها، ویژگی‌ها و فناوری‌های خود همه را تحت تأثیر قرار داده‌اند. یکی دیگر از برندهای برجسته چینی که اخیراً پیشرفت کرده است بنللی است و برای مدل سال 2024، آن‌ها پیشنهادات خود را برای بازار ایالات متحده اعلام کرده‌اند. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

بخش دوچرخ‎‌های ماجراجویانه وزن متوسط پر از گزینه‌هایی برای موتورسواران با انواع بودجه است. جدیدترین مدل تی‌آرکی 702 (TRK) بنللی در خدمت است و پکیج فنی و عملکرد قابل احترامی را برای رانندگانی که بودجه لازم برای دوچرخ‌های معتبرتری مانند یاماها تنره 700 (Yamaha Tenere) یا آپریلیا توارج 660 (Aprilia Tuareg) را ندارند فراهم می‌کند. محصول تی‌آرکی 702 در دو نوع ارائه می‌شود؛ مدل X که یک مدل آفرود برای خاکی است و استریت، که برای گردشگری جهت‌دی شده است.

سری بنللی تی‌آرکی 702 از یک موتور دوقلوی موازی 698 سی‌سی استفاده می‌کند و دارای ویژگی‌های فنی مانند صفحه نمایش تمام رنگی TFT، حالت‌های سواری و جفت شدن گوشی هوشمند بلوتوث است. همچنین قیمت، 8.499 دلار برای تی‌آرکی 702 ایکس و 7.899 دلار برای تی‌آرکی 702 استریت است.

البته، بنللی تی‌آرکی 502 ایکس همچنان در بازار ایالات متحده موجود است، زیرا این دوچرخی است که بیشترین فروش را برای برند ایتالیایی- چینی در سال‌های اخیر به‌دست آورده است. شایان ذکر است که بنللی، تی‌آرکی 502 ایکس خود را به‌عنوان یک انتخاب محکم در دسته حجم‌های کوچک تا متوسط ثابت کرده است و همواره مورد علاقه موتورسواران ادونچر در اروپا و سایر نقاط جهان است. این خودرو در برابر هوندا ان‌ایکس500 (قبلاً CB500X) قرار می‌گیرد، اما قیمت جذاب‌تری دارد که فقط 6.699 دلار است.

بنللی ایمپریال 400 (Benelli Imperiale) که به‌دنبال رقابت کردن با مدل‌هایی مانند رویال انفیلد کلاسیک 350 است، الهام گرفته از مدل آرام سبک کلاسیک است.

ایمپریال 400 با تجهیزات ساده، از نسل موتوبی ایمپریال (Motobi Imperiale) در دهه 1950 است، دوچرخی که توسط «جوزپه بنللی»، یکی از برادران بنیان‌گذار شرکت اصلی موتورسیکلت‌سازی بنللی، ساخته شد. این خودرو از یک موتور تک سیلندر تزریق سوخت مطابق با استاندارد یورو 5 با قدرت متوسط 21 اسب بخار و 21.4 پوند- فوت گشتاور بهره می‌برد. از نظر قیمت‌گذاری، 4.899 دلار آمریکا است.

در ادامه، ما 302S را داریم، یک جنگنده خیابانی بدون کاور سبک وزن که موتور جالبی را به حرکت در می‌آورد. این یکی از معدود موتورسیکلت‌های باقی‌مانده – همراه با طیف دوچرخ‌های 500 سی‌سی بنللی – است که دارای یک دوقلو موازی 360 درجه است و یک باند قدرت قوی و گشتاور بسیار پایین برای آن فراهم می‌کند. این خودرو با سایر دوچرخ‌های کلاس 300، یعنی یاماها MT-03 و سی‌اف‌موتو 300NK، رقابت می‌کند، و همگی در عین حال ظاهری اسپرت و عملکردی قابل قبول دارند. برای مدل سال 2024، مبلغ 4.799 دلار آمریکا قیمت دارد.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، بنللی تی‌ان‌تی 135 به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل بنللی در بازار ایالات متحده است. این مینی دوچرخ به سبک اسپرت از یک موتور 135 سی‌سی تک سیلندر واکنش‌گرا با 13 اسب بخار قدرت و 7.4 پوند-فوت گشتاور نیرو می گیرد.

بنللی آن را به‌عنوان یک مینی دوچرخ سرگرم‌کننده به بازار عرضه می‌کند که به نوعی همان اصول هوندا گروم (Honda Grom) نمادین را دارد. با این حال، یک مزیت مهم دارد، و این مقرون به صرفه بودن است. قیمت آن فقط 3.199 دلار بوده، یعنی چند صد دلار ارزان تر از گروم است.

در نمایشگاه موتورسیکلت ایگما 2023، بنللی مدل‌های واقعاً جالبی مانند طیف وسیعی از دوچرخ‌های ورزشی و همچنین دوچرخ ماجراجویی BKX300 را معرفی کرد. البته، احتمالا امسال در چین و اروپا مشاهده شوند ولی به‌نظر نمی‌رسد که این دوچرخ‌ها در سال 2024 راهی ایالات متحده شوند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
علی صالحی
منبع
Rideapart
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا