اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو و موتورسیکلت برای سال 1403

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو از اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو و موتورسیکلت برای سال آینده خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود مشهدی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت:آنچه که در لایحه برنامه هفتم توسعه آمده به این صورت است که در سال‌های اجرای آن، هر ساله ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شود.

او گفت: طبیعتا در سال اول برنامه که سال آینده است به این هدف نمی‌رسیم ولی اگر ریل گذاری درست و به نحوه مطلوب انجام شود و آیین‌نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده به موقع ابلاغ و اجرایی شود شاید در سال اول به عدد ۳۰۰ هزارتا سال ۹۳ برسیم و در سال دو م شوم برنامه به عدد ۵۰۰ هزار دستگاه برسیم.

مشهدی شریف افزود: منتهی بحث آیین‌نامه پیچیده شده است به طوری که در ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو لازم اجرا شده و سه ماه به دولت وقت داده شد که آیین نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده را به تصویب برسانند یعنی ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ این مهلت به پایان رسیده است. 

او گفت: به طور کلی ۱۰ ماه از این آیین نامه گذشته است و این آیین‌نامه با تاخیر مواجه شده و خبرها حاکی است که در حیات دولت این مورد تصویب شده ولی متاسفانه هنوز ابلاغ نشده است اگر در خصوص نوسازی ناوگان موتورسیکلت و خودروهای عمومی جلساتی برگزار شود که بتوانند این نوسازی به سرعت انجام شود به هدف  نوسازی ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برسیم.

او افزود: امیدواریم سال آینده به عدد ۳۰۰ هزار اسقاط موتورسیکلت و خودرو برسیم و در سال آینده یا ۱۴۰۵ به عدد ۵۰۰ هزار تا برسیم.

پایان پیام/

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا