مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی یک موتورسیکلت برقی جدید که در سیل و آب خاموش نمی‌شود

در حالی که مردم کالیفرنیا برای بارش بی‌سابقه باران و سیلاب در مناطق مختلف آمادگی می‌کنند، رانندگان مجبور به احتیاط بیشتر در جاده‌های غرق شده هستند. در این میان، برخی از موتورسیکلت‌های برقی نیز به طور عجیب و غیرمعمول با عبور از آبهای سیلاب ظاهر شده‌اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در اینجا نگاهی به یک موتورسیکلت برقی با نام ریوید آنتم (Ryvid Anthem) داریم که با استفاده از باتری خود، عمیقاً در آب‌های سیلاب حرکت کرده و موفق به بازگشت شده است. این تجربه به وضوح نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌های برقی چقدر مقاوم در برابر آب هستند، حتی زمانی که زیر آب حرکت می‌کنند.

این محصول یک موتورسیکلت برقی تولیدی کالیفرنیا است که سال گذشته به تحویل مشتریان رسید. این شرکت جدید با طراحی چارچوب و باتری نوآورانه، مسیر غیرمعمولی را طی کرده است.

باتری قابل جابه‌جایی زیر چارچوب فلزی تاشده است، که یک طراحی چشم‌گیر و بسیار کاربردی ایجاد می‌کند و به رانندگان این امکان را می‌دهد که باتری خود را جدا کرده و آن را برای شارژ با استفاده از چرخ‌های مخفی داخلی باتری به داخل ببرند.

توانایی حرکت زیر آب یکی از مزایای روزمره معمولاً موتورسیکلت‌های برقی نسبت به محصولات احتراق داخلی (ICE) نمی‌باشد، اما این ویژگی در شرایط جوی خاص یک مزیت منحصر به فرد را اضافه می‌کند.

بیشتر موتورسیکلت‌های با موتور احتراق داخلی (ICE) در چنین حالتی در عرض چند ثانیه غرق می‌شوند، زیرا موتور آن‌ها در زمان پر شدن سیلندرهایش با آب، قفل می‌شود. این موضوع در مواقعی که موتورسیکلت‌های سنتی تلاش می‌کنند از رودخانه‌ها یا جاده‌های عمیقاً شسته شده عبور کنند، به طور معمول رخ می‌دهد.

اما بدون وجود یک موتور احتراق داخلی، موتورسیکلت‌های برقی با مقاومت کافی در برابر آب، به اصطلاح می‌توانند زیر آب حرکت کنند.

در مورد موتورسیکلت برقی ریوید آنتم، باتری این موتورسیکلت با رتبه IP67 ارزیابی شده است، به این معنا که می‌تواند تا یک ساعت در عمق 1 متر (3.3 فوت) آب غوطه‌ور شود. می‌توانید باتری را در انتهای کم عمق یک استخر بیاندازید، یک ساعت بعد آن را بردارید و سپس حرکت کنید.

در واقع، کل موتورسیکلت دارای رتبه IP67 است، به جز نمایشگر نصب شده بر روی دسته‌ی فرمان و اتصالات آن که رتبه‌بندی IP65 (مقاوم در برابر آب در هر زاویه‌ای از آب‌های تزریق شده، اما لزوماً قابل غوطه‌وری نیست) دارند.

از دونگ تران، بنیانگذار ریوید پرسیدم که آیا این بدان معناست که این دوچرخه اساساً می‌توان تا دسته‌ی فرمان زیر آب رفت. او گفت: “حتما.” “یا حتی بالاتر، شما فقط خطر نداشتن صفحه نمایش خود را دارید.”

پس در نتیجه، می‌توانید این موتورسیکلت را در آبی حرکت دهید که به اندازه‌ای عمیق است که بعد از اتمام مسیر، مجبور به خالی کردن دستکش‌های خود شوید.

بدیهی است که این نوع سواری چیزی است که توصیه نمی شود، به خصوص در آب های سیلابی که به سرعت حرکت می کنند، جایی که خطر بزرگ‌تر از بین رفتن است، نه آسیب آب به موتورسیکلت برقی.

اما این نشان می‌دهد چقدر موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند محافظت شوند و حتی به شرایط دنیای واقعی در مناطقی مانند آسیا اشاره دارد که به‌طور منظم از باران‌های موسمی با سیلاب فراوان رنج می‌برند…

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا