مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت بازار نامناسب موتورسیکلت‌های کره جنوبی در سال 2023

بازار موتورسیکلت کره جنوبی سال گذشته به شدت کاهش یافت. فروش کامل سال این سال130 هزار و 241 دستگاه (-33.9٪) بوده است و بیشترین بخش از پیشرفت به دست آمده در دو سال گذشته را از دست داده است. هوندا رهبر بازار است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت‌های کره‌جنوبی پس از سال‌ها کاهش، سرانجام رشد کرد، که ناشی از رشد قوی گزارش‌شده توسط OEM‌های وارداتی و رشد بخش الکتریکی داخلی است.

اما بازار در سال‌های 2021-2022 واقعاً رونق گرفت و برای اولین بار از فروش سالانه 0.2 میلیونی جهش کرد، در حالی که در سال 2023 به شدت کاهش داشت.

محرک اصلی روند بازار، فشار سخت دولت برای حرکت صنعت خودرو به سمت برقی‌سازی است، با مشوق‌های قابل‌توجهی که برای وسایل نقلیه برقی، از جمله خودروهای دوچرخ در دسترس است. در سال 2023 بخش الکتریک 7.1 درصد افزایش را گزارش کرد.

با نگاهی به عرصه رقابتی، هوندا رهبر بازار است، اگرچه 40.7 درصد سقوط کرد. همچنین در رتبه دوم تولیدکننده داخلی دایلیم (-26.0٪) و یاماها (-34.2٪) قرار دارد که هر دو مورد نیز با کاهش فروش همراه بودند.

بازار موتورسیکلت‌های کره جنوبی نسبتاً کوچک است و دوچرخ‌ها یک وسیله حرکتی اصلی در این کشور نیستند، به طوری که فروش سالانه تنها 5 درصد از صنعت خودروسازی قدرتمند را شامل می‌شود.

وجود گروه عظیم هیوندای یکی از دلایلی است که توجه مصرف کنندگان را در طول سالیان متمادی بیشتر به چهار چرخ نسبت به دو چرخ معطوف کرده است و امروزه جاده‌ها در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی برتر دنیا مملو از خودروهایی هستند و موتورسیکلت‌های کمی دارند.

بازار موتورسیکلت‌های کره‌ای در سال‌های پایانی قرن گذشته رشد کرد که عمدتاً به‌دلیل تقاضا برای ارائه‌دهندگان خدمات غذایی یا خدمات پیک برای امرار معاش به‌جای تقاضای رفت و آمد روزانه یا اوقات فراغت بود.

اندازه بازار داخلی موتورسیکلت از 300 هزار دستگاه فراتر رفت و پس از توقف کیا برای تولید خودروهای خود، بازار کاهش طولانی مدتی را آغاز کرد و به حدود 100 هزار دستگاه دستگاه در سال 2010 کاهش یافت و سپس در این سطح تثبیت شد.

مانند بسیاری از مناطق شهری دیگر در سراسر جهان، حتی پایتخت کره نیز اخیرا مورد تهاجم به اصطلاح «اسکوتر الکتریکی» قرار گرفته است که نباید با ایی- اسکوتر (پایی) اشتباه گرفته شود. اینها کیک اسکوترها (kick-scooter) با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت، بدون صفحه و با قوانین گردش محدود هستند.

کیک اسکوترها سئول را اشغال کرده‌اند. با شروع از ایستگاه گانگنام، اسکوترهای الکتریکی بیشتری را در خیابان‌ها خواهید دید. آنها در چند سال گذشته ظاهر شده‌اند. شرکت هایی مانند شینگ شینگ، کیگ گوینگ، بیم و لایم اسکوترهای الکتریکی خود را در نزدیکی بیش از 100 ایستگاه مترو در سئول قرار داده‌اند. تخمین زده می شود که 17 شرکت بیش از 40 هزار اسکوتر الکتریکی در سئول کار می کنند.

با این حال، نظرات بین شهروندان سئول در مورد اینکه آیا این اسکوترهای الکتریکی برای جامعه خوب هستند یا خیر تقسیم شده است. شکایات زیادی از سوی صاحبان خانه، عابران پیاده و رانندگان در کره وجود دارد. در اواسط سال 2020، دولت مقررات جدیدی را برای این دستگاه‌ها که اکنون مشابه دوچرخه‌ها در نظر گرفته می‌شود، ارائه کرده است و به افراد بالای 13 سال اجازه می‌دهد تا سوار شوند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام این پیغام منو بی زحمت به حاج عباسعلی رضایی برسونید من اسکوتر برقی ۲عدد خرید کردم از کویر ۵ماه یکی از اسکوتر ها خراب شده و دادم نمایندگی تعمیرات رشت و جواب درستی به من ندادن ساعت‌های زیادی هم پشت خط‌های شرکت منتظر جواب شدم ولی جوابی ندادن چند ین بار میخواستم از طریق فضای مجازی جلو نمایندگی فیلم بگیرم ولی به خاطر قدمت شرکت اینکار را نکردم حاج عباسعلی بی زحمت فقط تبلیغات و فروش نداشته باشین و این موضوع رو پیگیری کنید چون دیگه واقعا خسته شدم از این بی پاسخگویی هر اسکوتر ۲۰ تومن پول دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا