مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حامد خسروی: طرح جامع موتورسیکلت در قم در حال تدوین است

مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات مربوط به کاهش سوانح موتورسیکلت در حوزه حمل‌ونقل توسط مراجع ذی‌صلاح در حال تدوین است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، حامد خسروی، اظهار کرد: مطالعات مربوط به کاهش سوانح موتورسیکلت در حوزه حمل‌ونقل توسط مراجع ذی‌صلاح در حال تدوین است.

وی در خصوص اهمیت این مطالعات افزود: سالیانه بر اساس آمار مشاور حدود ۱۲ هزار تصادف در معابر شهری رخ می‌دهد که موتورسیکلت در آن دخیل هستند.

مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: حدود ۱۰۰ نفر به‌طور متوسط در تصادفات سالیانه جان خود را از دست می‌دهند که ۴۰ تا ۵۰ درصد آن‌ها راکبان موتورسیکلت هستند، همچنین ۱۰ درصد از متوفیان عابر پیاده نیز تصادف با موتورسیکلت داشته‌اند.

خسروی گفت: با توجه به آمار تصادفات و مشاوره با کارشناسان نیروی انتظامی و اورژانس تلاش کردیم با این مطالعات بتوانیم رفتارهای نادرست راکبان موتورسیکلت را با بازدیدهای میدانی بررسی کنیم تا راه‌حل‌های ممکن را ارائه دهیم.

خسروی ابراز کرد: تعیین الزامات اجرایی کارآمد در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها جزئی از پیشنهادهای ارائه‌شده است، همچنین بحث‌های نیازسنجی و امکان‌سنجی ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت، اصلاحات هندسی به‌ویژه در تقاطع‌ها و کاهش تداخل ترافیکی و افزایش ایمنی موتورسیکلت از مباحثی است که بررسی می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد دوم در زمینه تجهیزات لازم برای ارتقای ایمنی و دید موتورسیکلت است، زیرا علت بسیاری از تصادفات به دلیل نداشتن دید در شب و نقص چراغ است که در نظر داریم شبرنگ‌هایی به بدنه موتورسیکلت متصل شود.

مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: پیشنهاد سوم تدوین برنامه ارتقای آموزش فرهنگ شهروندی است و در این زمینه نیز بسته‌های اثربخش ارائه می‌شود.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا