عملیات اجرایی تولید موتورسیکلت، اسکوتر و دوچرخه برقی در چنارشاهیجان آغاز شد

در سفر استاندار فارس به شهرستان کوهچنار عملیات اجرایی دو طرح در زمینه تولید موتورسیکلت ، اسکوتر و دوچرخه برقی در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان آغازشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری علم و فناوری فارس، در این مراسم که با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس،معاون هماهنگی امور عمرانی  استانداری،مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس ،رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی فارس و فرماندار ومسولان شهرستان برگزارشد،عملیات اجرایی طرح‌های  تولید موتورسیکلت ورزشی،موتورسیکلت چهارچرخ جاده‌ای،موتورسیکلت دنده‌ای ،اسکوتر چهارزمانه و موتورسیکلت برقی آغاز شد.

این طرح‌ها جمعا  در زمینی به مساحت  11هزارمترمربع و با سرمایه گذاری افزون بر 2800میلیارد ریال آغازشد.
با بهره‌برداری از مرحله نخست  این طرح‌ها برای 100نفر بصورت مستقیم  اشتغال ایجاد می‌شود.
با اجرای این طرح‌ها ظرفیت تولید1000دستگاه موتور چهارچرخ دنده ای،2500دستگاه موتورسیکلت اسکوتر چهارزمانه،2500دستگاه موتورسیکلت دنده ای و 1000دستگاه موتورسیکلت برقی اسکوتر فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم گفت: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار بعلت موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در امتداد مسیر چند استان همجوار از  ظرفیت بی نظیری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

سید مسعود عظیمی افزود:امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح هایی بودیم که  علاوه بر فعال شدن ظرفیت تولید در این ناحیه صنعتی،مهمترین ثمره آن ایجاد  اشتغال پایدار خواهد بود.
وی  با اشاره به برنامه این شرکت برای شتاب بخشیدن به تكميل زيرساخت‌های ناحيه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان كوهچنار گفت: پروژه های به ارزش 22میلیارد تومان  جهت اجرای  زیرساخت های ناحیه صنعتی

چنارشاهیجان در یک سال اخیر در برنامه عملیاتی قرار گرفته است و در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با تخصیص این اعتبارات توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان  کوهچنار به وضعیت مطلوبی می رسد
عظیمی با بیان اینکه  یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی تامین برق پایدار است گفت: با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق دومداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود 10میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 50درصدی درحال انجام است.
او گفت: با بهره برداری از این طرح با ظرفیت 10  مگاوات بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.
عظیمی همچنین از پایان عملیات اجرایی طرح پل ورودی به این ناحیه صنعتی با اعتبار 500 میلیون تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز در راستای ایمن سازی تردد وسایل نقلیه وتسهیل در عبور و مرور به ناحیه صنعتی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی ناحیه صنعتی اجرا شده است.
وي همچنين از اجرای طرح زيرسازی و آسفالت جاده ورودي با اعتبار 2ميليارد تومان خبر داد و گفت:بخشی از پروژه با اعتبارات این شرکت زیرسازی و جدول‌گذاری  انجام و بخشی که در خارج از حریم خدماتی ناحیه صنعتی وجود دارد نیز با تفاهم نامه با اداره کل راهداری و تامین قیر توسط این شرکت آسفالت خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:عمليات اجرايی طرح تكميل  و تجهيز ساختمان نگهبانی نيز با اعتبار 1.5 ميليارد تومان نیز انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره  به مشکلات ناشی از کاهش میزان  آب چاه این ناحیه صنعتی و نیاز واحدهای تولیدی به آب گفت: پیگیری‌هایی به منظور تامین کسری آب انجام و با اعتبار 6ميليارد تومان انشعاب آب از آبفا خريداری شد و به زودی طرح اصلاح شبکه داخلی آب نیز انجام می‌شود.

عظیمی گفت: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون 31سرمایه گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده‌اند و 6 واحد با اشتغال 120 نفر نیز در مرحله بهره‌برداری قراردارد.
وی همچنین از اجرای طرح توسعه به مساحت 19هکتار خبر داد و گفت:باتوجه به مساحت کم اراضی موجود ناحیه صنعتی،اجرای طرح توسعه بااولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هدف از ایجاد شهرک صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار را فراهم کردن زیرساخت مناسب برای استقرار واحد‌های صنعتی و توسعه و اشتغال در این منطقه اعلام کرد و گفت: این ناحیه صنعتی با توجه به قرارگیری در امتداد محور غرب استان فارس به خوزستان از موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع
خبرگزاری علم و فناوری فارس

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا