ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در راه‌های بارانی البرز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از ممنوعیت تردد موتورسیکلت و دوچرخه‌سواران موقع بارندگی و لغزندگی معابر در این استان خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ حمدلله رحمتی پور اظهار کرد: با توجه به شرایط بارش، دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی است ضمن آنکه در وضعیت لغزندگی معابر،سرعت توقف وسایل نقلیه نسبت به شرایط عادی کمتر است .

وی ادامه داد: در شرایط بارندگی توجه کافی رانندگان به جلو باید بیشتر باشد

رییس پلیس راهور البرز اضافه کرد: برابر ماده ۱۶۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.

رحمتی پور افزود: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

وی گفت : در این شرایط، سرعت خودرو‌ها می بایست کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده‌های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند.

رحمتی پور بیان کرد: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم نمایند.

پایان پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا