مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رویداد موتورسیکلت شهر آفتاب در آینه رسانه‌ها/ نمایشگاه یا فروشگاه موتورسیکلت؟

به گزارش موتورسیکلت‌نیوز، برای بررسی وضعیت نمایشگاه موتورسیکلت امسال قصد داریم «تحلیل» رسانه‌های مختلف را منتشر کنیم تا ببینیم این رویداد چقدر با استانداردهای جهانی فاصله دارد. با ما همراه باشید:

پایگاه خبری اسب‌بخار: نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه را می‌توان یکی از نمایشگاه‌های جذاب بعد از نمایشگاه خودرو برای قشر وسیعی از جامعه قلمداد کرد. البته هر رویدادی برای برگزاری نیاز به برخی استانداردهای ویژه دارد و در کنار آن، شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز باید با برگزاری چنین رویدادی آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه به بیان برخی نکات در خصوص این نمایشگاه و نیز در خصوص موتورسیکلت‌سازان خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید بدانیم که نمایشگاه همان طور که از نامش مشخص است، محلی برای به نمایش درآوردن آخرین دستاوردها و محصولات است و در کنار آن می توان به موارد جانبی همچون تست درایو، معرفی اکسسوری و فروش محصول پرداخت؛ اما آن چه امروز در نمایشگاه موتورسیکلت تهران شاهدش هستیم، این است که تقریباً قریب به اتفاق شرکت کننده ها، عمده فعالیت خود را معطوف به فروش محصول کرده اند، حتا برخی شرکت های موتورسیکلت ساز، پا را از این فراتر گذاشته و شعب برخی بانک ها را به داخل نمایشگاه آورده اند و دقیقاً مانند بانک، به مشتریان نوبت دهی می کنند تا محصول مورد نظر را برای‌شان اقساطی کند. این اتفاق (فروش اقساطی در محل به وسیله شعب بانک) قطعاً شایسته یک رویداد بزرگ در سطح نمایشگاه نیست و چهره این رویداد را خدشه دار می کند.

دومین موردی که شایان ذکر است، رفتار شرکت های موتورسیکلت ساز با مشتریان است؛ گویی طبق قانونی نانوشته، این شرکت ها فقط تا زمان دریافت پول و انتقال سند، با مشتریان ارتباط دارند و پس از آن، مشتری را نمی شناسند و خبری از خدمات و… نیست. به اکثر این برندها و شرکت های موتورسیکلت ساز که بنگرید، بهترین و لاکچری ترین شوروم ها را در بهترین نقاط تهران با تعداد بالایی برپا کرده اند، اما در خصوص خدمات پس از فروش، به سختی می توانید یک شعبه برای آن ها بیابید. تهیه و تأمین قطعه هم که بماند به کنار.

اما به عنوان موردی دیگر باید به اطلاع رسانی بسیار ضعیف در خصوص برگزاری این نمایشگاه در سطح شهر اشاره کرد. نمایشگاهی که می تواند برای بسیاری از افراد جذابیت داشته باشد، چرا اطلاع رسانی اش باید این‌قدر ضعیف صورت بگیرد.

در پایان، به عنوان شرکت کنندگان در این نمایشگاه می توان از برندهایی همچون همتاز، ایران دوچرخ، کبیر موتور، کویر موتور، عرفان سیکلت و… یاد کرد.

به هر ترتیب، برگزاری رویدادهای خودرویی و موتورسیکلت را باید به فال نیک گرفت، اما ای کاش این رویدادها هر روز به استانداردهای جهانی نزدیک و نزدیک تر شوند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن پذیرای مردمی باشیم که مشتاق و مشوق این صنعت هستند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا