مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدرسه‌هایی برای علاقه‌مندان به رشته موتورسواری

نیلوفر ذوالفقاری: برای افرادی که دوست دارند موتورسواری را به شکل حرفه‌ای یاد بگیرند، هیجان این ورزش را با مهارت همراه کنند و تجربه شرکت در مسابقات مختلف را داشته باشند، مدرسه‌های موتورسواری راه‌اندازی شده‌اند که این ورزش پرهیجان را به شکل تخصصی آموزش می‌دهند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری اطلاعات این مدارس به شرح زیر است:

نام مقصد: مدرسه موتورسواری پایتخت

-نشانی: فرودگاه امام‌خمینی(ره)، منطقه آزاد شهر فرودگاهی.

-روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۸ تا ۱۹

-نوع پیست: روباز

_هزینه: متغیر

-امکانات: بوفه، فروشگاه لوازم ورزشی و سرویس بهداشتی

-نوع فعالیت: آموزشی

-وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

-معرفی: مدرسه موتورسواری و اتومبیل‌رانی پایتخت یکی از بهترین پیست‌های موتورسواری تهران است که حدود ۱۰ سال قبل راه‌اندازی شده است.

تربیت حرفه‌ای‌ها

در این پیست تخصصی گروهی متشکل از پیشکسوتان و قهرمانان رشته موتور ریس آموزش را برعهده دارند. همه افرادی که در مجموعه تخصصی موتورسواری تهران فعالیت دارند، دارای مدرک مربیگری داخلی یا بین‌المللی هستند؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید اینجا آموزش ببینید و صفر تا صد موتورسواری را بیاموزید. ۴ سطح از دوره‌های موتورسواری این مجموعه در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) ارائه می‌شود.

سطوح آموزشی

در این مجموعه که زیرنظر وزارت ورزش و جوانان و هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) فعالیت دارد، با شرکت در دوره‌های سطح B، C و A مدرک بگیرید. اگر با اصول اولیه موتورسواری آشنایی دارید، نیازی نیست دوره سطح D را بگذرانید. دوره D پیش‌نیازی ندارد و شامل ۸ ساعت آموزش تئوری و عملی است. در این دوره مباحث ابتدایی موتورسواری را یاد می‌گیرید. سطح C نیز ۸ ساعت آموزش تئوری و عملی را در بر می‌گیرد که پیش‌نیاز آن، آشنایی مقدماتی با موتورسواری است. در این دوره مباحث پایه و موتورسواری شهری را آموزش می‌بینید. برای گذراندن دوره سطح B، حتماً نیاز دارید تا سطح C را گذرانده باشید. این دوره همچون سایر سطوح شامل ۸ ساعت آموزش است که در آن موتورسواری جاده‌ای و تکنیک‌های مربوط به موتورسواری در پیست را خواهید آموخت. پیش‌نیاز دوره سطح A، دوره‌های B و C است. در این دوره در مدت‌زمان ۸ ساعت هر آنچه برای حرفه‌ای‌شدن در مسابقات پیست و موتورسواری نیاز دارید، آموزش می‌بینید

نام مقصد: پیست موتورسواری آیلند

-نشانی: مسیر تهران – ساوه، شهر پرند

-روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷

نوع پیست: سر باز

_هزینه: بین ۳ تا ۶ میلیون تومان

-امکانات: انواع امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ، مراکز خرید و…

– نوع فعالیت: آموزشی

-وزن مجاز: بدون محدودیت

-ویژه گروه سنی: بزرگسالان

-معرفی: شبیه به یک شهر کوچک با امکانات ورزشی و تفریحی متنوعی است که پیست آموزش موتورسواری یکی از بخش‌های محبوب آن محسوب می‌شود.

شهری برای تفریح و ورزش

حدود هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک تفریحی، ورزشی، گردشگری و اقامتی خاورمیانه شناخته می‌شود. بخش‌های متنوع ورزشی در این مجموعه پرتعداد و وسیع است. برای طرفداران سرعت و هیجان موتورسواری هم در آیلند پیست مخصوص همراه با امکان آموزش حرفه‌ای این ورزش درنظر گرفته شده است. انواع امکانات رفاهی هم در این مجموعه فراهم است تا خیالتان از داشتن یک روز تفریحی مفرح راحت باشد.

دوره‌های آموزشی کامل

دوره‌های آموزشی موتورسواری این مجموعه نیز به ۴ سطح تقسیم می‌شود و دانشجویان از سطح بسیار مبتدی تا حرفه‌ای را در این ۴ دوره پشت‌سر می‌گذارند. همه افراد دوره‌های سطح B، C و A را باید به‌ترتیب بگذرانند. درصورت نداشتن موتورسیکلت می‌توانید موتورهای مخصوص آموزش مینی‌جی پی را از باشگاه اجاره کنید. درصورتی که لباس موتورسواری و کلاه هم ندارید، می‌توانید اینها را از باشگاه روزانه اجاره کنید. هزینه اجاره موتور و تجهیزات جداگانه محاسبه می‌شود. تمرکز در برگزاری این دوره‌ها روی مهارت‌های فردی، روانشناسی، نرمش‌های قبل از موتورسواری، پوشش نقاط ضعف و تقویت مهارت‌های رانندگی، ترمزگیری صحیح، استفاده از معکوس‌های به جا، نحوه ورود و خروج به پیچ‌ها و یافتن مسیر پیچ صحیح، نحوه قرارگیری صحیح روی موتورسیکلت و بسیاری اصول ایمن و صحیح دیگر است.

بومی و طبیعی

اقدامات اولیه برای ساخت پیست نسیم‌شهر سال ۱۳۸۸ شروع شده است. هرچند با فعال‌شدن پیست، گروه‌های حرفه‌ای متعددی تمرینات خود را در این مجموعه پیگیری کرده‌اند اما برخی مشکلات اداری و حقوقی باعث شده این پیست نتواند امکانات رفاهی مناسب را در اختیار موتورسواران بگذارد. با این حال بسیاری از مسابقات موتورسواری در این پیست برگزار شده و حتی تیم‌هایی برای پیگیری تمرینات و مسابقات خود، در این پیست اردو زده‌اند. پیست نسیم‌شهر مخصوص موتورسواری کراس و آفرود است. ویژگی مهم این پیست، بکربودن آن است، یعنی بخش اصلی این پیست حاصل ساخت‌وساز نیست، بلکه با خاک طبیعی، شیب‌های مختلف کوه و تپه و به‌صورت کاملا بومی شکل گرفته است. وسعت این پیست حدود ۲ هکتار است و در حال حاضر برخی اعضای تیم ملی موتورسواری و موتورسواران حرفه‌ای کشور، تمرینات خود را در این پیست انجام می‌دهند. این پیست آماده پذیرش گروه‌هایی است که برای تمرین یا تفریح قصد موتورسواری دارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا