جریمه دیرکرد بیمه موتور به مدت یک ماه عفو شد (آذر 1402)

قانون برای وسایل‌نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث جریمه دیرکردی را به ازای هر روز تاخیر در خرید بیمه‌نامه شخص ثالث در نظر گرفته است. این جریمه به‌جز در زمان اجرای طرح بخشودگی قابل حذف نیست. صندوق تامین خسارات بدنی و بیمه مرکزی هر سال به مناسبت‌های مختلف طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را به مرحله اجرا در می‌آورد. در سال 1402 نیز طرح بخشودگی جرایم دیرکرد شخص ثالث به مناسبت روز بیمه از 13 آذر تا 12 دی به مدت یک ماه برای موتورسیکلت‌ها و به مدت 18 روز از 13 تا 30 آذر برای سایر وسایل نقلیه زمینی اعم از خودرو اجرا می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این طرح یک فرصت طلایی برای موتورسواران و دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث است تا بیمه‌نامه خود را بدون پرداخت جریمه دیرکرد خریداری کنند.

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و خودرو در سال 1402 به پیشنهاد صندوق تامین خسارات بدنی با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و در راستای فرهنگ سازی و اجرای طرح‌های تشویقی به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه به مرحله اجرا درآمده است. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد فقط برای دارندگان وسایل نقلیه‌ای است که بیمه شخص ثالث ندارند. این افراد می‌توانند با خرید بیمه شخص ثالث یکساله از پرداخت جرایم دیرکرد خود معاف شوند.

قوانین بیمه مرکزی در رابطه با جریمه دیرکرد بیمه موتور

با توجه به قوانین بیمه مرکزی موتورسیکلت‌ها در شرایط زیر مشمول پرداخت جریمه دیرکرد می‌شوند:

  1. عدم تهیه بیمه شخص ثالث از زمان خرید موتورسیکلت
  2. عدم تمدید به موقع بیمه موتور بعد از پایان اعتبار

فراموش نکنید بر اساس قوانین بیمه مرکزی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت تاثیری در تخفیفات بیمه‌نامه ندارد. بنابراین با داشتن جریمه دیرکرد بیمه، تخفیفات شما کاهش نمی‎‌یابد.

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

همان‌طور که گفتیم بر اساس قوانین بیمه مرکزی مالکان موتورسیکلت و خودرو به ازای هر روز نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه می‌شوند. جریمه دیرکرد بیمه موتور و خودرو حداکثر برای 365 روز اعمال می‌شود و با توجه به نرخ پایه بیمه شخص ثالث در هر سال متفاوت است. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بر اساس قوانین بیمه مرکزی به شرح زیر است:

جریمه دیرکرد روزانه برابر است با حق بیمه پایه وسایل نقلیه تقسیم بر 365 روز

جدول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو

با توجه به فرمول محاسبه جریمه دیرکرد، میزان جریمه انواع موتور و خودرو به ازای هر روز در سال 1402 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع وسیله نقلیهجریمه دیرکرد به تومان
سواری کمتر از 4 سیلندر8349
سواری، پیکان، پراید و سپند9888
سواری سایر چهار سیلندر11622
سواری بیش از چهار سیلندر13008
موتورسیکلت گازی2073
موتورسیکلت دنده ای یک سیلندر2533
موتورسیکلت دو سیلندر به بالا2782
موتورسیکلت سه چرخ2992
بارکش تا ۱ تن10300
بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن12317
بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن15590
بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن19974
بارکش بیش از ۱۰ تا ۲۰ تن23244
بارکش بیش از ۲۰ تن24633

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو

در صورت نداشتن بیمه موتور و خودرو علاوه بر جریمه دیرکرد از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز جریمه می‌شوید و امکان توقیف وسیله نقلیه شما توسط پلیس وجود دارد. در چنین شرایطی برای ترخیص وسیله نقلیه علاوه بر خرید بیمه شخص ثالث باید تمام جرایم وارده و هزینه پارکینگ را نیز پرداخت نمایید. همچنین در تصادف بدون بیمه با موتور یا خودرو باید تمام خسارات را خودتان پرداخت کنید. پس بهترین کار استفاده از این فرصت طلایی و خرید بیمه است.

خرید آسان بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

بیمه‌دات‌کام یک سامانه اینترنتی فروش انواع بیمه است که بیمه شخص ثالث را نیز به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از بیمه دات کام در این فرصت یک ماهه علاوه بر بخشودگی جرایم دیرکرد می‌توانید از مزایای زیر نیز برخوردار شوید:

  • مشاوره رایگان قبل از خرید بیمه
  • پشتیبانی و پاسخگویی رایگان و 24 ساعته در تمام ایام هفته
  • امکان استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه
  • تضمین خرید بیمه موتور با بهترین قیمت
  • دامنه گسترده انتخابات
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه به آدرس دل‌خواه بیمه‌گزار

خرید بیمه موتور از بیمه دات کام به راحتی و در چند مرحله ساده انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از کد تخفیف بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خود را ارزان‌تر بخرید.

سایت خرید بیمه: https://bimeh.com

شماره تماس پشتیبانی: 0214372

هفت روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی:1998653740

پست الکترونیک: support@bimeh.com

فرصتی تکرار نشدنی برای موتورسواران بدون بیمه‌نامه

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تنها زمانی است که می‌توانید بیمه شخص ثالث را بدون پرداخت جریمه دیرکرد خریداری کنید. این طرح در سال 1402 از 13 آذر تا 12 دی برای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه اجرا می‌شود. در این مقاله در مورد طرح بخشودگی، جریمه دیرکرد و نحوه خرید آسان بیمه با شما صحبت کردیم. این فرصت یک ماهه را از دست ندهید و با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از پرداخت جرایم دیرکرد خود معاف شوید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا