درباره اجرای طرح اخذ گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت در گلستان

رئیس پلیس راهور گلستان از صدور یک‌روزه بیش از ۵۰۰ فقره گواهینامه موتورسیکلت در این استان خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ عباس مهاجر بسطامی امروز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت در استان گلستان از ۱۳ مهر سال‌جاری آغاز شده است.

وی در خصوص مراحل و نحوه ثبت نام در سامانه گواهینامه آسان موتور توضیح داد: مراحل اخذ گواهینامه ۱۰ مورد است که ابتدا فرد باید در سامانه احراز هویت (سجام) در پلیس +۱۰ ثبت نام نموده و شماره همراه به نام خود فرد باشد.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به اینکه در مرحله بعدی متقاضی باید وارد سامانه آموزشگاه رانندگی ایرانیان به نشانی Iranianmotorco.ir شود و با کد ملی ثبت نام کند، افزود: در این بخش، مراحل تعهدات و تائید احراز هویت انجام و در صورت تایید، وارد مرحله بعد می‌شود.

بسطامی تصریح کرد: در مرحله بعد، ثبت پلاک موتورسیکلت و «vin» کارت موتور انجام و پس از تایید، در صورتیکه پلاک به نام والدین درجه یک باشد، گزینه مورد نظر انتخاب و ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در گام بعدی، نام آموزشگاه مورد نظر را باید انتخاب کرد (مجتمع گلستان) تا ساعت و تاریخ دقیق به متقاضی اعلام شود، خاطرنشان کرد: پرداخت وجه دیون دولتی به مبلغ ۵۶۰ هزار تومان و معرفی به معاینات پزشکی در همان موقعیت آموزشگاه اعلامی، مراحل بعدی است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان ادامه داد: پس از تایید پزشک، معرفی جهت تایید گواهی مهارت توسط آموزشگاه صورت می‌گیرد و پس از آن، متقاضی جهت انجام آزمون‌های شفاهی آئین نامه و عملی فرمان به پلیس راهور معرفی و پس از قبولی، پرونده در همان روز جهت چاپ ارسال می‌شود.

انتهای پیام

پایان پیام/

منبع
ایسنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا