سرهنگ رابعه جوانبخت: ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسواران است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: طبق آمار شش ماه امسال شهر تهران، ۵۰ درصد از تصادفات فوتی فقط به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همیشه در خصوص موتورسیکلت سواران این جمله مطرح است که اگر اشتباه و تخلفی که منجر به حادثه گردد از سوی راکب موتورسیکلت روی دهد شاید آخرین اشتباه او باشد و دیگر فرصت جبران را نخواهد داشت به عبارتی باید بگوییم که اولین اشتباه او آخرین اشتباه است و فرصتی برای جبران ندارد.

وی بیان داشت: در واقع تصمیماتی که راکب موتورسیکلت می گیرد بسیار حائز اهمیت است و راکبین موتورسیکلت باید در ترددهای روزانه خود احتیاط لازم را داشته باشند. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بررسی آمار شش ماه امسال شهر تهران حکایت از این موضوع دارد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت فقط به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد. 

سرهنگ جوانبخت افزو : همچنین در همین مدت ۶۴ درصد از تصادفات جرحی و ۱۳ درصد از تصادفات خسارتی نیز به راکبین موتورسیکلت در شهر تهران باز می گردد.

وی گفت: این اعداد ، قابل توجه و مهم هستند و همه راکبین موتورسیکلت می بایست با توجه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد کرده و از عجله و شتاب و حرکات خطرناک جدا خودداری نمایند. 

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر بخواهیم این آمار را بر اساس نوع راه رصد نماییم می بینیم که ۵۹ درصد از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی شهر تهران روی می دهد. بارها گوشزد کرده ایم که معابر بزرگراهی مناسب تردد موتروسواران نیست و طراحی نشده اند چرا که سرعت در بزرگراه‌ها بالاست و موتور سیکلت نیز به علت عدم پایداری و نداشتن ایمنی لازم در سرعت های بالا و بحث عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، واژگونی روی داده و باعث حوادث ناگوار می شود. 

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد که از معابر بزرگراهی به دلیل عدم پایداری و برهم خوردن تعادل و همچنین عدم دید کافی دیگر رانندگان و بحث واژگونی ها تردد نکنند.

پایان پیام/

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا