مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

گزارشی از بزرگ‌ترین رویداد جهانی موتورسیکلت در سال 2023/ نمایشگاه ایکما ایتالیا رکورد زد

صنعت موتورسیکلت جهان در نمایشگاه ایکما در میلان گرد هم آمدند. در هشتادمین نمایشگاه بین‌المللی (ایکما)، بیش از 500 هزار بازدیدکننده هفته گذشته را به خود جلب کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، وب‌سایت ایکما نوشت: در این نمایشگاه 2036 برند حضور داشتند (رکورد تاریخی برای این رویداد) و بیش از 700 غرفه‌دار مستقيم که 67 درصد آن‌ها از کشورهای خارجی و از 45 کشور بودند. بیش از 30 درصد از شرکت‌ها برای اولین بار در هشت سالن پر شده بودند، که دو سالن بیشتر از سال 2022 و سه شرکت بيشتر از سال 2021. حضور مخاطبان به بیش از 560 هزار نفر رسیده است، به‌ظور دقیق 563 هزار 848 نفر، که برابر با افزایش 19 درصد نسبت به سال 2022 است، اعدادی که نمایشگاه سال 2023 را بهترین در تاریخ ایکما کرد.

در زمینه تجاری، اطلاعات بسیار مهمی ارائه شده است؛ 39,392 فرد حرفه‌ای از صنعت، با استفاده از معیارهای کیفیت که در سال 2022 به‌روزرسانی شده بودند، در نسخه 2023 این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 52 درصد از کشورهای خارجی بوده‌اند و به‌طور خاص از 120 کشور مختلف حضور داشتند.

اخبار خوب در زمینه حضور رسانه‌ها نیز وجود دارد: بیش از ۷ هزار نفر از ۶٢ کشور، شامل خبرنگاران، تکنسین‌ها و متخصصان ارتباطات و سازندگان محتوا که از روز سه‌شنبه به‌عنوان روز خصوصی مطبوعات بهره‌مند شدند و در طول تمام هفته، سرگرمی‌های ارائه شده در داخل و خارج از سالن‌ها را گزارش دادند.

از نظر سرگرمی‌های ارائه شده در نمایشگاه، موفقیت دیگری درباره زمینه موتو لایو، فضای بیرونی که به مسابقه، سرگرمی و نمایش اختصاص دارد، با بیش از ۳ هزار صندلی اشغال شد. تقریباً ۹ هزار بازدیدکننده نیز از مناطق تست مخصوص دوچرخه‌های الکتریکی و وسایل‌‌نقلیه نمایشگاه استفاده کردند، در حالی که اسپرتس ارنا، محتوای جدید و جذاب اختصاص یافته به دنیای بازی، مورد توجه بسیاری از جوانان و تعداد زیادی از اشخاص مهم و موتورسواران قرار گرفت.

همچنین، توجه چشم‌گیری به منطقه یام (Your Urban Mobility) بود، که یکی از نوآوری‌های سال ۲۰۲۳ بود. این منطقه شرکت‌ها، مؤسسات، نیروهای مسلح، و همچنین استارتاپ‌های بسیار نوآور در این زمینه را به خود جذب کرده بود و ایکما با حمایت از آژانس تجارت بین‌المللی (ICE)، یک نمایشگاه بین‌المللی برای این شرکت‌ها ارائه کرده بود.

وب‌سایت اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM) نوشت: این انجمن امسال با حضور فعال اعضا و مشارکت در فعالیت‌های خارجی در ترویج موتورسیکلت‌سواری مشغول بود.به طور مشخص، هیئت مدیره انجمن گرد هم آمدند تا درباره رویکرد این بخش به سمت تحرک ایمن تر، سبزتر و انعطاف پذیرتر دیجیتالی که در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد، بحث کنند. با این حال، ادعای اصلی این صنعت، نیاز به ایجاد یک چارچوب سیاستی مطلوب تر برای جلوگیری از از دست دادن رقابت در سطح جهانی به ویژه در مواجهه با کشورهای نوظهور عمدتاً آسیایی است.

همزمان با این موضوع، دبیر کل انجمن، آنتونیو پرلوت، به عنوان سخنران دعوت‌شده در کنفرانس موتورسیکلت “فناوری‌های آینده رانندگی 8.0” که توسط مشاوره مهندسی ریکاردو برگزار شد، سخنرانی کرد. متخصصان از برندهای مختلف در مورد چالش‌ها و روندهای سوخت‌های جایگزین در صنعت موتورسیکلت، از جمله پیامدهای طراحی و نرم‌افزار بحث کردند تا بهترین عملکرد را در شرایط مختلف اطمینان حاصل کنند.

اهمیت موتورسیکلت‌ها در فضای شهری به وضوح آشکار شد. اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا در جلسات گردهمایی به نام “حمل و نقل شهری” حضور یافت. این اتحادیه در میزگردها به مفهوم “Vision2030+” پرداخت که تلاش‌های تولیدکنندگان را در زمینه ارائه راهکارهای تمیز، کارآمد و مقرون به صرفه برای حمل و نقل مسافران و لجستیک در آخرین مراحل مسیر خلاصه کرده است. در این راستا، اعضای این اتحادیه در حال توسعه وسایل نوآورانه مانند موپد، اسکوتر، موتورسیکلت، سه‌چرخه و چهارچرخه‌های سبک – که در اکثر شهرهای اروپایی به کار می‌روند – یا پروژه‌های جسور مانند ائتلاف باتری‌های قابل تعویض برای وسایل نقلیه الکتریکی در دسته وزنی سبک، مشغول به کار هستند.

در نهایت، بازخورد در مورد خدمات دیجیتال و به ویژه خدمات مربوط به بلیط آنلاین مثبت بود، روش خریدی که 88 درصد از عموم مردم انتخاب کردند، در حالی که 12 درصد گیشه فیزیکی را انتخاب کردند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
EICMAACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا