«کنسرسیوم موتورسیکلت باتری‌های قابل تعویض» اولین طراحی نمونه خود را ارائه داد

گروه اروپایی اکنون شامل 32 عضو است که شامل هوندا، پیاجیو، یاماها، کی‌تی‌ام، سی‌اف موتو، کیمکو، کاواساکی و سوزوکی می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ممکن است به‌نظر برسد که مدتی از زمانی که آخرین اخبار کنسرسیوم موتورسیکلت باتری‌های قابل تعویض (SBMC) را شنیده‌ایم، گذشته است. برای کسانی که با آن آشنا نیستند، این کنسرسیوم در سال 2021 توسط هوندا، کی‌تی‎‌ام، گروه پیاجیو و یاماها تشکیل شد تا استانداردهای باتری‌های قابل تعویض در موتورسیکلت‌های برقی را تعیین کنند. با افزایش الکتریکی شدن انواع وسایل‌نقلیه، از جمله دوچرخ‌های برقی، زمان به‌نظر می‌آمد که مناسب باشد.

پس از اعلام اولیه شکل‌گیری این کنسرسیوم و بیانیه هدف آن، گاهی اوقات به‌روزرسانی‌هایی را می‌شنویم، مانند اضافه شدن اعضای جدید به این حرکت. اما در اغلب موارد، از اوایل سال 2021 خیلی چیزها آرام به‌نظر می‌رسید، اما این بدان معنا نیست که این کنسرسیوم فعالیتی نداشته باشد.

برعکس، سال 2022 اتافاقات زیادی رخ داد، از جمله ورود اعضای جدید و تعیین مشخصات فنی بود. به علاوه، این کنسرسیوم نخستین نمونه‌های باتری قابل تعویض خود را توسط دو تامین‌کننده گل‌چین شده توسعه داد. این نمونه‌ها به‌عنوان بخشی از فرآیند اعتبارسنجی و بهبود مشخصات توسعه یافتند.

در حالی که در دوره نخستین نمونه‌ها برای مراحل اولیه آزمون مشخصات مفید بود، کنسرسیوم موتورسیکلت باتری‌های قابل تعویض (SBMC) برنامه‌ریزی برای مرحله دوم نمونه‌سازی در سال 2024 دارد. در آن زمان نمونه‌های جدید برای آزمون در محیط واقعی تولید خواهند شد. آزمون‌های واقعی سپس توسط این کنسرسیوم “به همراه تولیدکنندگان باتری، ارائه‌دهندگان ایستگاه تعویض و تولیدکنندگان اولیه” انجام خواهد شد.

علاوه بر این فعالیت، این کنسرسیوم همچنین پشت پرده در مباحث مرتبط با توسعه باتری‌های قابل تعویض برای موتورسیکلت‌ها در خصوص با سازمان‌های استاندارد اروپایی و بین‌المللی شرکت کرده است. این شامل موضوعات روز به روز مهمی مانند امنیت سایبری و حفاظت از داده می‌شود.

اعضای کنسرسیوم در سال 2023

تا تاریخ 3 نوامبر 2023، کنسرسیوم شامل 32 شرکت عضو بود. این شامل چهار عضو اصلی هستند:

هوندا، گروه پیاجیو، یاماها و فورسی پاور.

همچنین اعضای عادی زیر نیز وجود دارند:

۱. هوندا ۲. گروه پیاجیو ۳. یاماها ۴. فورسی پاور ۵. امپیس ۶. سی‌اف موتو ۷. دل اورتو ۸. گرینوی ۹. هایبا ۱۰. اینفینیون ۱۱. آی‌تی‌آر‌آی۱۲. کاوازاکی ۱۳. کیوی ۱۴. کی‌تی‌ام ۱۵. کیمکو ۱۶. ال‌جی انرژی سولوشن۱۷. میتسوبا ۱۸. نیو ۱۹. پولاریس ۲۰. کوانتوم ولت ۲۱. سامسونگ اس‌دی‌آی ۲۲. سگوی-ناین‌بات ۲۳. سینبون ۲۴. اسموبری ۲۵. سومیتومو الکتریک ۲۶. سوزوکی ۲۷. اسوابی ۲۸. ترایومف ۲۹. ونتورک اسپای ۳۰. ویتسکو تکنولوژیز ۳۱. ولتایرا ۳۲. یامایچی الکترونیکس.

کنسرسیوم در نمایشگاه ایکما 2023 حضور خواهد داشت

در این نمایشگاه، این کنسرسیوم قصد دارد با افرادی که علاقه دارند بیشتر در مورد این سازمان، پیشرفت‌های حاصله تاکنون و اهداف آینده آن بیاموزند، دیدار کند. نمایندگان از سوی SBMC در یک ملاقات درباره مشخصات فنی در توکیو، ژاپن، در اوایل اکتبر 2023 شرکت کردند و یک ملاقات دیگر در آوریل 2024 در تورین، ایتالیا برگزار خواهند کرد.


Swappable Batteries Motorcycle Consortium (SBMC).


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Rideapart

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا