مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نتیجه اولیه کنسرسیوم باتری در دانشگاه اوزاکا مشخص شد/ استاندارد باتری قابل تعویض و طراحی نهایی آن توافق شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سپتامبر سال 2020، چهار شرکت بزرگ ژاپن، هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی آزمایش باتری‌های دو چرخ برقی قابل تعویض خود را در دنیای واقعی آغاز کردند. این برنامه که با همکاری استان اوزاکا و دانشگاه اوزاکا اجرا شد، دانشجویان و کارکنان دانشگاه را برای استفاده روزمره با دو چرخ الکتریکی سوار کرد. ایستگاه‌های شارژ برقی و باتری‌های قابل تعویض نیز در دسترس شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

اما، شش ماه بعد، آزمایش در دنیای واقعی چگونه انجام شده است؟ تاکنون کنسرسیوم مشخصات خاصی را اعلام نکرده است. با این حال، می‌توانیم استنباط کنیم که حتماً خیلی خوب پیش رفته است.

تمام باتری‌های تولید شده براساس این توافق‌نامه از نظر اندازه و وزن یکسان بوده و از دوام و ویژگی‌های ایمنی یکسانی برخوردار هستند. البته، آن‌ها کاملاً قابل تعویض با یکدیگر خواهند بود.

نکته مهم، چهار شرکت بزرگ همچنین برای ایجاد یک سیستم زیرساخت تعویض باتری و ایستگاه‌های مبادله در سراسر ژاپن کار خواهند کرد. این امر از زمانی که دولت فدرال ژاپن در دسامبر سال 2020 اعلام کرد که در حال بررسی ممنوعیت اتومبیل‌های جدید بنزینی تا اواسط دهه 2030 است، این موضوع فوری‌تر شد.

شهر توکیو در همان زمان یک قدم جلوتر رفت. در حال حاضر قصد دارد فروش خودروهای جدید بنزینی تا سال 2030 و موتورسیکلت‌های بنزینی تا سال 2035 پایان دهد.

Daiki Mihara هوندا در مصاحبه با پخش کننده تلویزیونی ملی NHK TV گفت:

موتورسیکلت برقی یک روند اجتناب‌ناپذیر است. چهار شرکت ژاپنی حدود 50 درصد از سهم بازار جهانی را دارند. من معتقدم همکاری ما به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

در حال حاضر، هر چهار شرکت در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه دوچرخ الکتریکی هستند که از این سیستم جدید باتری قابل تعویض استفاده خواهند کرد. هیچ یک از این چهار شرکت اطلاعات بیشتری در مورد وسایل‌نقلیه منتشر نکرده است.

وقتی چهار شرکت با هم روی این پروژه کار کردند، به‌نظر می‌رسد تصاویر اولیه‌ای که برای اسلایدها استفاده می‌کردند، طراحی اسکوتر از همه را نشان می‌داد به جز کاوازاکی که تصویری از نمونه اولیه کانسپت J خود استفاده می‌کرد. همان‌طور که چندین سال پیش معرفی شده بود. ما هنوز نمی‌دانیم که این فقط یک مکان‌یاب بود یا کاوازاکی قصد دارد کانسپت J را از مرحله مفهوم خارج کرده و تولید کند. امیدوارم به زودی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

تعداد موتورسیکلت‌های برقی جهان

طبق پژوهش شرکت تحقیقاتی هند Marketsand Markets، بازار جهانی اسکوترها و موتورسیکلت‌های برقی در سال 2020 به 861 هزار دستگاه رسیده است. یعنی حدود 2درصد از کل بازار دوچرخ‌ها. اما پیش‌بینی می‌شود تا سال 2027 این بازار تقریبا هفت برابر رشد کند و به 5.95 میلیون دستگاه برسد.

به‌ویژه بازیکنان تایوانی در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند، با راه‌اندازی Gogoro خودروی الکتریکی و تولیدکننده برتر تایوانی Kwang Yang Motor یا کیمکو، مدل‌هایی را در اروپا، هند و سایر بازارها عرضه کرده‌اند.

اسکوترهای برقی و موتورسیکلت‌ها نیز در ژاپن در حال دستیابی به موفقیت هستند که هدف آن رسیدن به میزان انتشار خالص کربن تا سال 2035 است. در نهایت آخرین تلاش توسط چهار سازنده موتور سیکلت می تواند به کاهش هزینه های باتری کمک کند.

بیشتر بخوانید:

کنسرسیوم ۴ تولیدکننده موتورسیکلت ژاپنى براى گسترش موتورهاى برقى

کنسرسیوم جدید بین‌المللی برای باتری‌های قابل تعویض موتورسیکلت‌ها

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا