پیاجیو اعلام کرد: 15 شهریور 1400 توافقنامه رسمی کنسرسیوم باتریهای قابل تعویض امضاء شد

اگر صحبتهای مدیران 4 شرکت بزرگ موتورساز را که در ادامه به آن اشاره شده است با دقت بخوانید، خواهید دید که چقدر آینده از لحاظ آنها مهم است و فقط سود امروز و صرفا منافع خود را نمیبینند و این موضوع یعنی دارای «تفکر سیستمی» هستند.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، در مارس 2021، (هوندا، کیتیام، پیاجیو و یاماها) همه دور هم جمع شدند و توافقنامه اولیهای را در مورد برنامه های تعویض باتری وسایلنقلیه الکتریکی خود امضا کردند. هدف اعلام شده پروژه، توافق بر سر مجموعهای از استانداردهای مشترک بود که هر چهار شرکت قصد داشتند به آن پایبند باشند. در آن زمان، هر چهار شرکت برنامهریزی کرده بودند که کار خود را حدود ماه مه 2021 آغاز کنند. بنابراین، در 6 سپتامبر پیاجیو بهطور رسمی اعلام کرد که هر چهار شرکت با امضای توافقنامه رسمی در مورد این پروژه پیش رفتند، در نتیجه کنسرسیوم موتورسیکلت باتری قابل تعویض ایجاد شد.
آنها متعهد به ترویج استفاده گسترده از وسایلنقلیه برقی سبک، مانند (موپدها، اسکوترها، موتورسیکلتها، سهچرخها و چهارچرخها) در بخش حملونقل و مدیریت پایدارتر چرخه عمر باتریها در چارچوب سیاستهای بینالمللی آب و هوا شدند. اعضای بنیانگذار کنسرسیوم معتقد است که در دسترس بودن سیستمهای باتری قابل تعویض که بهطور معمول توسعه یافته است، کلید توسعه حرکت الکتریکی با ولتاژ پایین است.
هدف اساسی کنسرسیوم یافتن راهحلهایی برای نگرانیهای مشتریان در مورد آینده موتورهای الکتریکی مانند محدوده (برد)، زمان شارژ، زیرساخت و هزینهها است. این امر با توجه به چهار هدف اصلی محقق میشود:
1. توسعه مشخصات فنی مشترک سیستمهای باتری قابل تعویض
2. تایید استفاده اشتراکی از سیستمهای باتری
3. مشخصات مشترک کنسرسیوم را در سازمانهای استاندارد اروپایی و بینالمللی بهعنوان استاندارد تبدیل و ارتقا دهید
4. استفاده از مشخصات مشترک کنسرسیوم را در سطح جهانی گسترش دهید
با همکاری نزدیک با ذینفعان و نهادهای استاندارد ملی، اروپایی و بینالمللی، اعضای موسس کنسرسیوم در ایجاد استانداردهای فنی بینالمللی مشارکت خواهند داشت. در واقع، در دسترس بودن ایستگاههای شارژ بین کشورها، متفاوت است و هنوز اطلاعات محدودی برای کاربران نهایی وجود دارد. بنابراین، با این کنسرسیوم، چهار شرکت درگیر تصمیمگیرندگان برای توسعه و استقرار زیرساختهای شارژ برای ارتقاء افزایش وسایلنقلیه برقی سبک هستند.
چهار عضو موسس همه ذینفعان را به همکاری جهت غنیسازی تخصصی کنسرسیوم تشویق میکنند تا از انتشار گسترده باتریهای قابل تعویض استاندارد در آینده اطمینان حاصل شود. شرکتهایی که مایل به پیوستن به SBMC هستند میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از اعضای موسس تماس بگیرند.
میچله کلانینو رئیس استراتژی و محصول گروه پیاجیو گفت:
تحرک شهری در حال گذر از یک لحظه حساس تاریخی به سمت برق است. به لطف کنسرسیوم ما که نماینده چهار بازیگر بزرگ جهانی است، موتورسیکلتها همچنان نقش کلیدی در بافت شهری ایفا خواهند کرد. باتریهای قابل تعویض پاسخ درستی را برای سرعت بخشیدن به زمان شارژ مجدد وسایلنقلیه ارائه میدهند که انتخاب ارزشمندی در اختیار کاربران قرار میدهد. تحرک شهری بخشی از DNA و تاریخ پیاجیو است و هدف ما این است که تمام دانش فنی و نگرش خود را در زمینه نوآوری به کنسرسیوم ارائه دهیم.
یوشیشیگه نومورا، مدیر ارشد عملیات موتورسیکلت، شرکت هوندا موتور گفت:
هوندا معتقد است که استقبال گسترده از موتورسیکلتهای برقی میتواند نقش مهمی در تحقق یک جامعه پایدارتر داشته باشد. برای این منظور، ما باید چندین چالش مانند افزایش برد، کوتاه کردن زمان شارژ و کاهش هزینههای خودرو و زیرساختها را برای افزایش راحتی مشتریان حل کنیم. در کنسرسیومی که ما ایجاد کردهایم، اعضای بنیانگذار صنعت موتورسیکلت و سایر ذینفعان با هم در جهت استانداردسازی باتریهای قابل تعویض، سیستمهای شارژ آنها و زیرساختها برای استفاده از آنها تلاش خواهند کرد. هدف نهایی ما این است که اطمینان حاصل کنیم که موتورسیکلتها همچنان در حملونقل آینده بهعنوان یک روش حملونقل مفید انتخاب میشوند.
استفان پیرر، مدیرعامل PIERER Mobility AG گفت:
امضای این قرارداد کنسرسیوم یک گام کلیدی در اطمینان از این است که شرکت ما میتواند به جلو حرکت کند، نوآوری را با سرعت ارائه دهد و چشمانداز استراتژیک روشن خود را برای دوچرخهای برقی پیش ببرد. به همراه شرکای خود، ما بر اساس استانداردهای فنی بینالمللی، یک سیستم باتری قابل تعویض برای خودروهای ولتاژ پایین (48 ولت) تا 11 کیلو وات را ارائه خواهیم داد. ما بسیار مشتاقانه منتظریم تا اطمینان حاصل شود که خودروهای دوچرخ متحرک نقش خود را در آینده تحرک شهری و غیر شهری حفظ خواهند کرد.
تاکویا کینوشیتا، یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت یاماها موتور گفت:
کنسرسیوم موتورسیکلت باتری قابل تعویض در اروپا سرانجام آماده کار است. امیدوارم این اولین گام به جلو چراغی باشد که شرکتهای همفکر خود را به سمت ماموریت ما بکشاند و منجر به تغییرات دگرگون کننده برای آینده شود. ما در یاماها موتور اطمینان داریم که از طریق این ابتکار میتوانیم به یکپارچهسازی مشخصات فنی و استانداردهای مختلف کمک کرده و به حداکثر رساندن مزایای نیروی الکتریکی برای مشتریان در سراسر جهان کمک کنیم.
موتورسیکلت نیوز مشتاق است که هر چه سریعتر این کنسرسیوم به نتیجه برسد و اعتقاد داریم اگر هدف تسهیل انطباق عموم مردم با فناوریهای جدید است، بنابراین داشتن استانداردهای مشترک سادهترین و سرراستترین راه برای رسیدن به آن است.
بیشتر بخوانید:
محمدعلی نژادیان: صنعت موتورسیکلت ایران از نبود «تفکر سیستمی» رنج میبرد
کنسرسیوم جدید بینالمللی برای باتریهای قابل تعویض موتورسیکلتها
كنسرسيوم ٤ توليدكننده موتورسيكلت ژاپنى براى گسترش موتورهاى برقى
پایان پیام
PIAGGIO Group (PIA.MI)
HONDA Motor Co., Ltd
KTM F&E GmbH
YAMAHA Motor Co., Ltd