طرح تشدید برخورد با تخلف توقف موتورسیکلت‌ها و خودروها در پیاده‌روها آغاز شد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات توقف وساسل نقلیه (خودرو و موتورسیکلت) در پیاده‌روها در تهران خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز شنبه اظهار کرد: از امروز طرح تشدید برخورد با تخلفات توقف در پیاده‌رو در شهر تهران اجرا می‌شود و پلیس پس از اطلاع‌رسانی‌هایی که از قبل داشته این طرح را با اعمال قانون خودروهای متخلف و نصب بروشور و هشدار عدم پارک در پیاده‌رو انجام می‌دهد.

وی افزود: در مرحله بعد اگر این تخلف مجدد انجام شود، خودروی متخلف به پارکینگ منتقل می‌شود چون این موضوع مطالبه شهروندان است و پلیس به جد این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه تخلفات را می توان به دو دسته تقسیم کرد، یادآور شد: برخی از وسایل نقلیه در حال حرکت هستند و تخلفاتی چون عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی صورت می گیرد؛ دسته دوم تخلفات نیز توسط وسایل نقلیه پارک و متوقف شده صورت می گیرد، به تخلفاتی همچون توقف در زیر تابلوهای توقف ممنوع، توقف مقابل شیر آتش‌نشانی، توقف در حریم تقاطع و همچنین توقف در پیاده‌رو تخلفات ساکن می‌گویند.
سرهنگ مومنی با اشاره به اینکه برای بروز برخی تخلفات حتما باید تابلوی توقف ممنوع وجود داشته باشد، ادامه داد: در برخی موارد مانند توقف دوبله، توقف در پیاده‌روها نیاز به تابلو و علایم نیست؛ یعنی در تمامی سطح معابر و راه‌ها نیازی به نصب تابلو و یا تذکر زبانی نیست بلکه باید خود رانندگان به قانون احترام و آن را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه برابر ماده 163 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی توقف در پیاده‌روها ممنوع است و این موضوع نیازی به نصب تابلو ندارد، عنوان کرد: برخی از تخلفات ساکن باعث بروز تصادفات و حوادث می‌شود، مانند توقف در حریم تقاطع‌ها که مستقیما در بروز حوادث و تصادفات نقش دارند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه برخی از تخلفات ساکن مانند توقف در زیر تابلوها مستقیما در تصادفات نقش ندارند ولی باعث کندی حرکت، بی نظمی و ترافیک می‌شوند، بیان کرد: توقف در پیاده‌رو در بروز تصادفات و حوادث تاثیرگذار است چون وقتی عابر پیاده‌ای که باید از داخل پیاده‌رو عبور کند، به اجبار از پیاده‌رو خارج و به سطح خیابان وارد شود، جان او به خاطر پارک خودروها در پیاده‌رو و اشغال سطح آن به خطر می‌افتد؛ توقف در سطح پیاده رو یک تخلف محرز و بر خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی در خصوص وضعیت فعلی ترافیک معابر پایتخت گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح امروز از سطح معابر بزرگراه‌های شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین در سطح پایتخت هستیم.

وی ادامه داد: امروز در بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست، بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه علامه از دهکده، بزرگراه شهید زین‌الدین در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) و در ادامه از سراج، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین بزرگراه شیخ فضل‌الله در مسیر غرب به شرق از جناح، شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، حکیم در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری دارای ترافیک سنگین هستند.

سرهنگ مومنی یادآور شد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به منظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیرهای ناگهانی خودروها برای ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند.

وی عنوان کرد: بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد ، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گل‌ها، در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از استاد معین و جانبازان از میدان امام رضا (ع)، مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت هستند.

انتهای پیام/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا