سرهنگ زارع: موتورسواران مسبب نیمی از سوانح رانندگی مرگبار در اصفهان هستند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ۵۲ درصد از موتورسیکلت سواران در سوانح رانندگی منجر به فوت دراین استان در نیمه اول امسال مقصر شناخته شده اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: در تصادفات فوتی ۶ ماه اول سالجاری، ۱۱۲ راکب موتورسیکلت و معادل ۵۲ درصد تصادفات سهم تقصیر داشته‌اند و ۱۰۱ نفر سایر کاربران ترافیک به میزان ۴۸ درصد سهم تقصیر در تصادفات منجر به فوت داشته و مقصر شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی نقاط حادثه خیز در سطح شهر اصفهان به تصادف راکبان موتورسیکلت منجرمی‌شود، افزود: ۲۰ نقطه حادثه خیز شهر اصفهان در سالجاری شناسایی شده که نیازمند اصلاح است .

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: همچنین عابران پیاده با ۲۴ درصد و سایر وسایل نقلیه با ۲۰ درصد پس از موتورسیکلت بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی شهر اصفهان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین سوانح رانندگی بیشتر روزهای جمعه و شنبه روی داده است، بیان داشت: بیشترین تصادفات بین ساعت ۲۰ تا ۲۲ رخ داده است و ۲۸ نفر از جان باختگان در بزرگراه‌های شهر اصفهان جان باخته اند.

سرهنگ زارع گفت: هشت درصد تصادف‌های فوتی موتورسیکلت سواران در بزرگراه‌ها و ۹۲ درصد در سایر معابر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از بین مناطق شهری، منطقه ۶ واقع در جنوب اصفهان با ۹ نفر جان باخته بیشترین سهم را در تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی داشته است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در پاسخ به اینکه سهم استفاده از تلفن همراه در تصادفات چقدر بوده است، پاسخ داد:۳۹ درصد تصادفات فوتی در ۶ ماه نخست سالجاری به علت توجه نکردن به جلوست که یکی از علل آن استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

انتهای پیام/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا