عزم جدی «سازمان ملی استاندارد ایران» برای افزایش ایمنی و کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ها

همایش بین‌المللی صنعت موتورسیکلت ایران با محوریت تحول و رشد تولید کیفی در مهر ماه امسال و با مشارکت تولیدکنندگان، علاقمندان و جامعه نخبگانی و علمی کشور برگزار می‌شود‌.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در همین راستا سازمان ملی استاندارد ایران با اعضای انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، جامعه ممیزی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه‌های ذی‌ربط در روز سه شنبه (17مرداد) تشکیل جلسه داد.

دکتر مهدی انگورج، در این جلسه با ترسیم فضای کلی صنعت موتورسیکلت از جمله مدیریت سرمایه‌های انسانی، زنجیره تامین، مدیریت انرژی، توسعه بازار و مسئولیت اجتماعی از همراهی تولیدکنندگان موتورسیکلت کشور و تغییر سیاست‌های تولیدکنندگان با بکارگیری فن‌آوری‌های جدید برای ارتقا ایمنی تولیدات، تقدیر کرد.

وی بر ضرورت گفتمان ملی برای سخت‌گیری‌های بیشتر در اجرای مقررات رانندگی به ویژه استفاده از کلاه‌های ایمنی که باعث کاهش آسیب در تصادفات خواهد شد، تاکید کرد.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیا از جمله صنعت موتورسیکلت، اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ صنعت موتورسیکلت سازی کشور، همگام با تکنولوژی روز دنیا توسعه یابد.

دکتر انگورج، مهمترین بخش توسعه موتورسیکلت‌ را تطبیق با استانداردهای روز دانست و افزود: با رعایت استانداردها علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه بازار، ایمنی مصرف کنندگان نیز تضمین خواهد شد.

یادآور می شود؛ استانداردهای 26 گانه موتورسیکلت از ابتدای تیرماه امسال به ۶۴ استاندارد ارتقا یافت و اجرای الزامات ترمز ضد قفل(ABS) و ترکیبی (CBS) و دیلایت و اتولایت نیز از ابتدای دی ماه سال جاری در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر انگورج در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی صنعت موتور سیکلت، یادآور شد: آشنایی با فرآیند تعیین میزان درصد ساخت داخل(IPI) و انتقال تجارب صاحب نظران از جمله محورهای مهم این همایش خواهد بود.

در این جلسه تخصصی پیشنهاد شد، به منظور افزایش دانش فنی کارشناسان و مسئولان کنترل کیفی و کارگران فنی در این صنعت، مدرسه عالی صنعت موتورسیکلت با همکاری دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شود.

 تولیدکنندگان موتورسیکلت در این جلسه برای طراحی و ساخت موتور سیکلت ملی، موتورسیکلت هایی مخصوص حمل و نقل مسافر و کالا و موتورسیکلت مختص بانوان اعلام آمادگی کردند.

در این جلسه که با هدف آشنایی تمامی ذی ربطان و ذی نفعان صنعت موتورسیکلت ایران با مجموعه قوانین، استانداردها، ضوابط و نقشه راه کیفی این صنعت برگزار شد، مقرر گردید همایش بین المللی صنعت موتورسیکلت ایران با محوریت تحول و رشد تولید کیفی در مهر ماه امسال و با مشارکت تولید کنندگان ، علاقمندان و جامعه نخبگانی و علمی کشور برگزار شود.

 همچنین راه اندازی مراکز آزمون و الزام کارخانه های تولید کننده به ایجاد سیستم هایی جهت کنترل یکپارچگی موتورسیکلت؛ سیستم های اصلی شامل شاسی، سوخت رسانی و سیستم های الکتریکی، نظارت بر بازار و ارائه اطلاعات تعمیر و نگهداری و OBD بر روی اینترنت، ارتقای سطح خدمات پس از فروش و افزایش رضایت مشتریان از اهداف این همایش خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد، برای آشنایی بیشتر علاقمندان و تولید کنندگان موتورسیکلت با استانداردهای ایمنی و عملکردی ، کارگاه آموزشی با محوریت تجدیدنظر دوم استاندارد ملی ایران به شماره 7558 درکنار این همایش برگزار شود.

در پایان این جلسه دو کمیته اجرایی و علمی و فناوری تشکیل و مقرر شد؛ این کمیته ها در تاریخ 23 مرداد ماه تشکیل جلسه داده و برنامه های اجرایی خود را به دبیرخانه دایمی این همایش ارائه نمایند.

انتهای پیام/

منبع
سازمان ملی استاندارد ایران

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا