علیرضا مزینانی: موتورسیکلت‌های دودزا ساماندهی می‌شوند

پلیس راهور تهران مکلف شد موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده را ساماندهی کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در نخستین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، مقرر شد پلیس راهور تهران، موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده و بدون معاینه فنی را ساماندهی و نحوه ثبت تخلف آن‌ها را مشخص و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام کند.

علیرضا مزینانی افزود: همچنین مصوب شد با توجه به تاثیر زیاد موتورسیکلت‌های فرسوده در افزایش آلودگی هوای تهران، استانداری مکاتبات لازم را به منظور جلوگیری از مزایده موتورسیکلت‌های رسوبی فرسوده با مراجع انجام دهد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: در نشست امروز اعضاء تصمیم گرفتند پیشنهادی به منظور افزایش محدودیت ورود خودرو‌ها به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا موسوم به LEZ درمدت ۲ هفته، به استانداری برای بررسی در شورای ترافیک استان ارائه شود.

علیرضا مزینانی افزود: مقرر شد جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال ماهانه تشکیل شود.

دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد آخرین اقدامات برای واگذاری ۱۵۰۰۰ دستگاه تاکسی تولید داخل به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۱، واردات ۵۰۰۰ دستگاه خودرو مناسب برای حمل و نقل شهری تا پایان ۱۴۰۱ و تولید یا واردات ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری گاز سوز برای شهر‌های استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ به دبیر خانه اعلام شود.

علیرضا مزینانی در پایان با اشاره به لزوم اندیشیدن تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوای تهران در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، انجام تکالیف مقرر در قانون هوای پاک را در سال ۱۴۰۲ به طور جدی در دستورکار قرار دهند.

پایان پیام/

منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا