مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ احسان مومنی: ۳۸ درصد از تخلفات ترافیکی پایتخت مربوط به موتورسواران است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سال گذشته ۱۰ موتور سیکلت‌سوار در تونل‌های پایتخت جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند و گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد ۳۸ درصد از تخلفات ترافیکی شهر تهران به موتورسیکلت سواران مربوط است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی گفت: تردد موتورسیکلت در تونل‌های پایتخت را یکی از چالش‌های پلیس است. با وجود اینکه تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها ممنوع است اما همچنان شاهد نقض این قانون هستیم.

وی ادامه داد: این وسیله نقلیه به دلیل ساختاری با کوچکترین انحراف و ضربه، واژگون می‌شود و از آنجا که دیواره‌های تونل‌ها از بتن ساخته شده به محض برخورد سر موتورسواران با آن، موجب حوادث غیرقابل جبران برای موتورسواران خواهد شد.

معاون پلیس راهور تهران بزرگ از راکبان موتورسیکلت‌ها خواست به دلیل انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت و بیهوشی و حتی تصادفات بدون برخورد، از تردد درون تونل‌ها جدا خودداری کنند.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد ۳۸ درصد از تخلفات ترافیکی شهر تهران به موتورسیکلت سواران مربوط است و اصولا این گروه از کاربران ترافیکی یکی از دغدغه‌های همیشگی پلیس راهور تهران بزرگ بوده‌اند و آمار و ارقام نشان می‌دهد که تصادفات منجر به فوت در این گروه بیش از هر شهر دیگری است.

آخرین وضعیت ترافیکی تهران در صبح شنبه

سرهنگ مومنی درباره وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبح شنبه بیست و سوم اردیبشهت ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: با رصدی که امروز از معابر شهر تهران از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک داشتیم، شاهد شروع ترددها و افزایش ترافیک در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز بودیم.

وی افزود: در بزرگراه شهید زین‌الدین در مسیر شرق به غرب از صیاد، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه یادگار امام(ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد شروع بار ترافیکی هستیم.

به گفته معاون پلیس راهور تهران بزرگ، در مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گلها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان شروع بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

سرهنگ مومنی ادامه داد: در بزرگراه‌های شهید حکیم در مسیر غرب به شرق از حدود شهید ستاری، شهید همت در مسیر غرب به شرق حوالی جنت آباد، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح تا ستاری دارای ترافیک در حال حرکت است.

وی اظهارداشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از استاد معین و جانبازان از میدان امام رضا (ع)، مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی و در حال حرکت هستند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بزرگ گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای صبح در همه تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران با هدف روان سازی و کنترل ترافیک حضور دارند و طرح جناغی‌ها به‌منظور نظم‌بخشی به بزرگراه‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا