مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ثبت اختراع کیسه هوای جداشدنی موتورسیکلت با شلیک فاق و بالاتنه

هوندا نوع جدیدی از سیستم کیسه هوا را برای موتورسیکلت‌ها به ثبت رسانده است که در هنگام تصادف یا سقوط به سرعت باد می‌شود، در یک آغوش بزرگ به دور تنه‌ی موتورسوار می‌پیچد و از دوچرخه جدا می‌شود تا از دوچرخه‌سوار محافظت کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از برنا، هوندا نوع جدیدی از سیستم کیسه هوا را برای موتورسیکلت‌ها به ثبت رسانده است که در هنگام تصادف یا سقوط به سرعت باد می‌شود، در یک آغوش بزرگ به دور تنه‌ی موتورسوار می‌پیچد و از دوچرخه جدا می‌شود تا از دوچرخه‌سوار محافظت کند.

این حق ثبت اختراع توسط بن پورویس کشف شده است. هوندا چندین دهه است که به سیستم کیسه هوای موتور سیکلت نگاه می کند. این شرکت اولین کیسه هوای نصب شده روی دوچرخه را در سال 2005 معرفی کرد که در مبل تورینگ Goldwing تعبیه شده بود. اما این ایده واقعاً مورد توجه قرار نگرفته است.

محافظ کیسه هوا در چرم‌های مسابقه نیز تعبیه شده است که توسط موتورسواران MotoGP در میان دیگران استفاده می‌شود و از برخی جهات، این دنده به طور بالقوه مؤثرتر است، زیرا به طور کامل تنه و یا پاهای سوار را احاطه می کند، بنابراین در سرسره مناسبی در جاده با شما می ماند.

همانطور که بن گزارش می دهد، آخرین سیستم یک سیستم نصب شده بر روی دوچرخه است که قصد دارد کمابیش مانند یک سیستم نصب شده روی ژاکت کار کند. یعنی از روی دوچرخه شلیک می‌کند، اما طوری طراحی شده است که مانند سریع‌ترین آغوش جهان، دور تنه‌ی موتورسوار بپیچد و بماند. در طی فرآیند شلیک، زمانی که کاملا باد شده است، تشخیص می‌دهد، تغذیه گاز را قطع می‌کند و کیسه هوا را می‌بندد. سپس به طور کلی از دوچرخه جدا می شود و به راکب می چسبد.

اکنون، اگر تا به حال ندیده‌اید که کیسه هوا خاموش شود، ممکن است ارزش این را داشته باشد که به این نسخه نمایشی زنده روی صحنه از کیسه هوای گلدوینگ در حدود 50 ثانیه نگاهی بیندازید. 

این ایده که چیزی مانند آن از جلوی صندلی سوار منفجر شود، صراحتاً بسیار ترسناک است. از طرف دیگر، شلیک کیسه هوا از پشت سر سوار مشکلات خاص خود را دارد. توجه داشته باشید، به نظر می‌رسد که نقشه‌های ثبت اختراع هوندا با نشان دادن نصب آن بر روی یک صندلی با پله‌های سنگین، این مشکل را حل می‌کنند  نوعی که ممکن است در وهله اول پشتی‌های بزرگ‌تر را از خرید آن منصرف کند.

چنین چیزهایی یک رمز و راز باقی خواهند ماند تا زمانی که هوندا تصمیم بگیرد این دستگاه ها را به جای طرح اختراع، روی یک دوچرخه واقعی امتحان کند. موتورسیکلت ها برای سواری بسیار سرگرم کننده هستند، آنها می توانند مقرون به صرفه و حتی کاربردی باشند، اما در تصادفات شیطانی هستند. ستایش هوندا برای ادامه یافتن راه‌حل‌ها، به ویژه راه‌حل‌هایی که تا زمانی که مورد نیاز نباشند پنهان می‌مانند و از سوارکاران نمی‌خواهند رفتارشان را تغییر دهند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
برنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا