مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رابعه جوانبخت: ۵۰ درصد موتورسواران کلاه ایمنی ندارند

کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از ۵۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، رابعه جوانبخت، در برنامه شهر امن، به تصادفات موتورسواران اشاره کرد و افزود: اگر تخلفی صورت بگیرد و تصادفی را رقم بزند و اگر رابطه مستقیمی با شدت آسیب‌ها و فوت افراد داشته باشد، حتماً به عدم استفاده از کلاه ایمنی بازمی گردد.

وی گفت: آمارها حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: کلاه ایمنی از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است و قسمت خارجی ضربه‌هایی که به کلاه وارد می‌شود را گرفته و از نفوذ اجسام به داخل سر جلوگیری می‌کند و قسمت داخلی نیز از فشارهایی که به جمجمه وارد می‌شود می کاهد.

سرهنگ جوانبخت افزود: در مجموعه نیروهایی که از سمت اجسام بیرونی می‌خواهد به سر وارد شود کلاه ایمنی خنثی کرده و شما را در مقابل ضربه بیمه می‌کند و این کلاه‌ها ناجی هستند.

وی گفت: از شرکت‌های تولید کننده می‌خواهیم که همانند گذشته کلاه ایمنی را به همراه موتورسیکلت در اختیار خریداران قرار دهند تا آنها نیز به کاهش حوادث و سوانح راکبین کمک کرده باشند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا