مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزارت بهداشت: موتورسیکلت‌ها مسبب اصلی آلودگی هوا هستند

 رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وظیفه سازمان محیط‌زیست مبنی‌ بر اجرای قانون هوای پاک، گفت: عمده دلیل آلودگی هوای تهران، به تردد خودروهای فرسوده، دیزلی و موتورسیکلت ها مربوط می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شفقنا، عباس شاهسوندی در پاسخ به اقدامات مورد نیاز برای مقابله با منشا این آلودگی‌ها افزود: طبق قانون هوای پاک، باید با منابع آلوده کننده برخورد و به صورت متداول معاینه فنی خودروها بررسی شود همچنین خودروهای دیزلی باید به فیلتر دود مجهز باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد زیادی موتور سیکلت فرسوده در شهر تهران وجود دارد که طبق قانون هوای پاک باید از چرخه مصرف خارج شوند.

وی افزود: قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن، همه راهکارهای متناسب برای رفع آلودگی هوا را بیان کرده و نیازی به قوانین جدید در این حوزه وجود ندارد.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ادامه داد: اجرایی کردن مواد قانون هوای پاک مصوب مجلس، می تواند به بهبود کیفیت هوای تهران کمک زیادی کند.

محیط زیست قانون هوای پاک را اجرایی کند

وی با اشاره به ماده ۲ قانون هوای پاک بیان کرد: طبق این قانون وظیفه سازمان محیط زیست اجرای قانون هوای پاک است، وظایف جزیی و کلی دستگاه‌ها در این رابطه کاملا مشخص است.

شاهسوندی تاکید کرد: سازمان محیط زیست با همکاری سازمان بازرسی کل کشور می توانند نظارت دقیق تری بر اجرای این قانون داشته باشند.

وی درباره منابع ثابت تولیدکننده آلودگی در کلانشهرها به ویژه تهران نیز توضیح داد: با توجه به سیاهه انتشار سازمان محیط زیست و شهرداری تهران، در کنار آلودگی وسایل نقلیه، بخش عمده دیگر آلودگی هوا مربوط به منابع ثابت هست.

وی تصریح کرد: مقابله با آلودگی هوا به جهت مخاطراتی که این پدیده برای سلامت مردم دارد، ضروری است. آلودگی هوا به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس در دنیا شناخته می‌شود و کلیه دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را در جهت اجرا و پیاده‌سازی قانون هوای پاک به کار بگیرند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شفقنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا