مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى هورکس V6R Raw؛ موتورسیکلت آلمانی با پیشرانه V6

به گزارش موتورسيكلت نيوز، معمولاً زمانی که صحبت از پیشرانه‌های ۶ سیلندر می‌شود به یاد خودروها می‌افتیم. با این‌که استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر در موتورسیکلت‌ها موضوع جدیدی نیست ، اما استفاده از نوع V6 در موتورسیکلت‌ها ناآشنا به‌نظر می‌رسد. چنین پیشرانه‌هایی بیشتر ما را به یاد خودروهایی مثل فورد موستانگ یا دوج چارجر می‌اندازند. شرکت آلمانی Horex یکی از معدود تولیدکننده‌های موتورسیکلت است که از پیشرانه‌های V6 در محصولات خود، استفاده می‌کند. جدیدترین موتورسیکلت هورکس با نام V6R Raw، مانند دیگر تولیدات این شرکت، به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل مجهز شده است.

هورکس هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از محصولات خود را با پیشرانه‌ی V6R به بازار عرضه می‌کند. حجم دقیق این پیشرانه ۱۱۲۸ سی سی است و می‌تواند ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. زاویه‌ی بین سیلندر در V6R، تنها ۱۵ درجه است؛ به‌دلیل همین زاویه‌ی کم، همه‌ی سیلندرها در یک بلوک جای گرفته اند. استفاده از چنین طرحی سبب جمع و جور شدن ابعاد کلی پیشرانه شده است، به طوری که طول کلی آن تنها ۴۳ سانتی‌متر است. این مورد باعث آسانی نصب پیشرانه روی شاسی موتورسیکلت می‌شود.

محصول جدید V6R Raw به رنگ مشکی، با صندلی‌ میکروفیبر و رینگ‌های آلومینیومی به رنگ مشکی مات مجهز شده است. وزن این موتورسیکت کمی بالا است و ۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد.

مشخصه‌های طراحی Horex V6R Raw به سایر تولیدات هورکس شباهت زیادی دارند؛ ویژگی‌های متفاوت ظاهری این مدل شامل آینه‌ها و دسته فرمان به رنگ مشکی مات، خروجی‌های اگزوز دوگانه‌ی تیره رنگ و چراغ جلوی خاص H شکل است. پشت آمپرهای V6R Raw نیز از یک نمایشگر بزرگ ۷ اینچی رنگی استفاده شده است که ظاهری مانند تبلت دارد.

Horex V6R Raw موتورسیکلتی قدرتمند و در عین حال سنگین وزن است که به همین خاطر برای متوقف کردن آن به سیستم ترمز قوی و کارآمد نیاز خواهد بود. برای این منظور، هورکس از ترمزهای برمبو با کالیپر M50 در کنار سیستم تعلیق ساخت Ohlins استفاده کرده است. بیشتر قسمت‌های این موتورسیکلت با سایر مدل‌های V6R مشابه محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین تغییری که مدل ۲۰۱۹ مدل Horex V6R Raw در مقایسه با سایر مدل‌های V6R دارد، نمایشگر ۷ اینچی است.

این موتورسیکلت در آمریکا عرضه نمی‌شود.

نويسنده: على محمدى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا