مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت بزرگترین مشکل گردشگری یزد!

به گزارش موتورسيكلت نيوز، «سید مصطفی فاطمی» در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: متاسفانه تردد موتورسواران به ویژه در بافت تاریخی بزرگترین مشکلی است که باعث ترافیک، سر و صدای زیاد و احساس ناامنی در بین گردشگران می‌شود و با وجود ارائه طرح‌هایی مانند صدور کارت تردد برای آنها تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

وی با بیان این که ترس و احساس ناامنی در بین گردشگران منجر به دوچندان شدن ذهنیت منفی آن‌ها نسبت به این شهر جهانی و حتی کشور می‌شود، گفت: گردشگران خارجی قبل از سفر به ایران با ذهنیت‌هایی منفی از کشورمان روبرو می‌شوند که همواره ترس سفر به ایران در آن‌ها وجود دارد و زمانی که با سر و صدایی زیاد و تردد راکبان موتورسوار روبرو می‌شوند، بر ذهنیت آن‌ها اضافه می‌شود.

این مسئول افزود: برخی از رفتارهای موتورسواران مانند بوق زدن و گاز دادن پشت سر افراد شاید در فرهنگ ما تعریف شده باشد اما چنین رفتارهایی منجر به برانگیختن ترس و احساس ناامنی در بین گردشگران می‌شود و این در حالی است که این احساس در کوچه‌های سرپوشیده و ساباط‌ها شدت بیشتری دارد.

وی تردد خودروهای سواری در بافت جهانی یزد را از دیگر مشکلات این بافت عنوان کرد و گفت: خودروهای سواری نیز باعث ایجاد ترافیک در بافت تاریخی می‌شوند و این در حالی است بعضاً کسبه و شهروندان نیز از این معضل گلایه‎مند هستند.

فاطمی به ضرورت رفع مشکلات مذکور از سوی مسئولان شهر و شورای ترافیک استان تاکید و اظهار کرد: باید هر چه زودتر نسبت به بهبود این وضعیت به منظور ایجاد امنیت در بافت تاریخی اقدام شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا