حمایت وزارت صمت از یک شرکت خاص برای «مونتاژ» قوای محرکه با فناوری قدیمی/ آیا «سرهم کردن» یک پیشرانه، برای همه محصولات مناسب است؟
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت موتورسیکلت وضعیت مغشوشتری نسبت به صنعت خودرو دارد و در مجموع برپایه مونتاژ شکل گرفته است، همین مساله و واردات قطعات مختلف از منابع متنوع، مانعی بر سر راه داخلیسازی این صنعت در سالهای گذشته بوده است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی بر لزوم همافزایی در تولید برخی اجزای موتورسیکلت مانند موتور (Engine) تاکید کرد و بیان داشت: اکنون واردات اجزا و قطعات مختلف این صنعت از سورسها و منابع مختلف و متنوع انجام میشود که همین مساله مانعی بر سر راه توسعه داخلیسازی این صنعت است.
این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: اکنون یکی از شرکتهای داخلی موضوع داخلیسازی موتورمحرکه موتورسیکلتها را دنبال میکند و بهمحض موفقیت و تولید انبوه، جلوی واردات بیرویه آن گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: برنامه وزارت صمت، دستیابی به یک پلتفرم مشترک، همچنین استانداردسازی و داخلیسازی یک سری اجزا و قطعات در موتورسیکلتهای پرتیراژ است.
توکلی لاهیجانی اظهار داشت: صنعت موتورسیکلت با وجود پیچیدگی کمتر نسبت به صنعت خودرو، اما ازنظر داخلیسازی و رسوخ فناوری وضعیت خوبی ندارد.
وی، یکی دیگر از رویکردهای وزارتخانه در این صنعت را تلاش برای بالا بردن سهم موتورهای برقی از سبد تولید تولیدکنندگان برشمرد.
بیشتر بخوانید:
- بررسی ادعاهای «رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران»/ مونتاژکنندگان در خصوص شعار تولید قوای محرکه ساخت داخل مراقب باشند
- آیا رویکردهای وزارت صمت برای صنعت موتورسیکلت ایران کارآمد است؟/ حمایت وزارتخانه از مونتاژ «قوای محرکه» با فناوری ۵۰ سال پیش
انتهای پیام/