مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تشکری هاشمی: فراهم آوردن تسهیلات برای موتورسیکلت‌ها و جذابیت تردد با این وسیله، اقدامی اشتباه است

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی مانند خط ویژه موتورسیکلت برای موتورسواران جاذب سفر بوده و تردد این وسیله را در محدوده اجرای طرح افزایش می‌دهد، اظهارکرد: فراهم آوردن تسهیلات برای موتورسیکلت‌ها و جذابیت تردد با این وسیله، اقدامی اشتباه است که بر تعداد موتورسواران خواهد افزود و اختلالات ترافیکی و مخاطرات جانی را برای عابران پیاده تشدید خواهد کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در سومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای شهر از منطقه۱۲ با تأکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و نگهداشت امکانات و منابع موجود شهر، این موضوع را به مراتب مهم‌تر از توسعه شهر قلمداد کرد و گفت: اگر از تأسیسات موجود به صورت مناسب نگهداری نشود، شاهد از دست رفتن منابع شهر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و به همین جهت، تفکر و نگرش مبتنی بر نگهداشت شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نگهداری فضاهای موجود، هم می‌توانیم سرمایه‌های شهر و شهرداری را حفظ کنیم و هم می‌توانیم از مازاد ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.

وی از تردد انبوه موتورسیکلت‌ها به عنوان معضل بزرگ محدوده بازار بزرگ تهران به عنوان قطب اقتصادی پایتخت نام برد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات مبتلابه منطقه ۱۲، تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت است که برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران، باید تمامی دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم بدهند و با جدیت و به فوریت نسبت به کاهش و کنترل این معضل، چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری باید تمامی ابعاد و جوانب در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر، پدیده انبوه موتورسیکلت‌ها به یک عارضه شهری تبدیل شده و حل و فصل اساسی این معضل از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، تعداد پرشمار سرعت‌گیرها در سطح شهر از جمله در محدوده مرکزی شهر را موضوعی آزاردهنده و غیر ضروری به ویژه در معابری که از حجم تردد بالایی برخوردارند، دانست و گفت: این سرعت‌گیرهای تکرارشونده که باعث گلایه شهروندان شده است، نه تنها به ایجاد آرامش و ایمنی تردد کمک نمی‌کند، بلکه با پدید آوردن نقاط حادثه‌خیز، منجر به بروز تصادف و متضرر شدن شهروندان نیز می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به بازدید خود از محدوده بازار و صحبت با اهالی و کسبه محل، اظهار کرد: زیرگذر گلوبندک به پله برقی و آسانسور نیاز دارد که این موضوع باید حتماً مورد اقدام فوری قرار گیرد و در عین حال، عبور عرضی از این نقطه نیز می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد، ضمن اینکه محل مذکور ظرفیت استفاده از چراغ زمان‌دار برای وسایل نقلیه عبوری و عابران پیاده را دارد و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای افزایش ایمنی و سرعت بخشیدن در این تقاطع پرتردد، اهمیت و ضرورت دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه عوامل متعددی باعث ایجاد شب‌مردگی و خالی شدن این منطقه از سکنه و تبدیل مکان‌های مسکونی به خوابگاه‌های کارگری، کارگاه‌های تولیدی یا انبارهای کالا شده است، اظهار کرد: همین امر، موجب شده تا در این محدوده، شاهد بافت فرسوده‌تری باشیم؛ زیرا شهروندان به دلیل رکود قیمت زمین و ملک، کمتر در منطقه مذکور سرمایه‌گذاری می‌کنند و عملاً قطب اقتصادی پایتخت به پهنه‌ای خالی از جمعیت ساکن تبدیل شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که در منطقه ۱۲ مشاهده می‌شود، ایجاد فضای سبز در رفیوژ وسط معابر است، خاطرنشان کرد:  این روند به دلایل متعدد، غیر ضروری بوده و منجر به کاهش ایمنی می‌شود که از این رو نیازمند بازنگری فوری است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا