رئیس «انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت» پس از 2ماه از شروع فعالیت استعفاء داد/ مدیر «باجاج اتو» مجدد ریاست را برعهده گرفت

مجمع عمومی که از طریق کنفرانس تلفنی در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شد، آقای ادوارد مورلند را بهعنوان رئیس جدید انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت منصوب کرد. مورلند رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایالات متحده (USMMA)، معاون امور دولتی شرکت هارلی دیویدسون و از علاقهمندان مادامالعمر به موتورسیکلت است. مورلند جایگزین آقای راکش شارما، مدیر اجرایی باجاجاتو شد که بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، ریاست این انجمن بینالمللی را برعهده داشت.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، آقای راکش شارما، مدیر اجرایی باجاج اتو و رئیس سابق انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA)، پس از استعفای آقای ادوارد مورلند، در مجمع عمومی که در 7 سپتامبر 2022 برگزار شد، مجدداً بهعنوان رئیس انتخاب شد. آقای شارما قبلاً در سال 2019 معاون انجمن و از سال 2020 تا ژوئن 2022 رئیس بود.
این انتصاب پس از استعفای اخیر آقای ادوارد مورلند، رئیس منتخب در ژوئن سال جاری، پس از پذیرش سمتی که باعث ادامه کار او در خارج از صنعت خودروسازی خواهد شد، صورت گرفت.
راکش شارما گفت:
وقتی که انجمن از من خواست تا یک سال دیگر بهعنوان رئیس انجمن خدمت کنم، با توجه به اینکه انجمن کار بسیار عالی و مهمی در ترویج موتورسواری ایمن، هیجان انگیز و پایدار در سطح بینالمللی انجام داده است، فقط میتوانستم بپذیرم. من کاملاً در پیشبرد این هدف سرمایهگذاری میکنم.
آقای راکش شارما در اکتبر 2007 بهعنوان رئیس (تجارت بینالمللی) به باجاج خودرو پیوست و در حال حاضر بهعنوان مدیر اجرایی در هیئت مدیره باجاج خودرو با مسئولیت تمامی واحدهای تجاری مشغول به کار است. همچنین او عضو کمیته اجرایی و رئیس شورای صادرات انجمن خودروسازان هند (SIAM) است.
رئیس سابق انجمن آقای مورلند سمت معاون امور دولتی را در شرکت هارلی دیویدسون داشت و بیش از 10 سال در کمیته راهبری انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت خدمت کرد.
آقای مورلند در نامه خداحافظی خود به عضویت گفت:
«خوشبختی من بوده است که در دهه گذشته در کمیته راهبری انجمن خدمت کنم. من عمیقاً به مأموریت، مردم و رهبری انجمن اعتقاد دارم و میدانم که انجمن همچنان در دستان توانمند خواهد بود. من از این فرصت استفاده میکنم و از همه اعضای انجمن بهخاطر تعهد ثابتشان به حفظ و پیشرفت موتورهای دوچرخ در سراسر جهان تشکر میکنم.
دبیر کل انجمن، ادوین باستیانسن، بر قدردانی انجمن از همکاری و کمکهای آقای مورلند که بیش از 20 سال فعالیت موفق در بخش موتورسیکلت را در بر میگیرد، تأکید کرد و برای او در تلاشهای جدیدش آرزوی موفقیت کرد.
انجمن خودروسازان هندی (SIAM)
این انجمن یک سازمان ملی رده بالاست که نماینده تمام تولیدکنندگان اصلی خودرو و قوای محرکه خودرو در هند است. اینانجمن در راستای حمایت از توسعه پایدار صنعت خودروی هند با این چشمانداز که هند بهعنوان مقصد منتخب در جهان برای طراحی و ساخت خودرو ظاهر شود، کار میکند. همچنین در راستای تسهیل افزایش رقابت صنعت خودروی هند، کاهش هزینه وسایلنقلیه، افزایش بهرهوری و دستیابی به استانداردهای جهانی کیفیت کار میکند.
تاریخچه شرکت باجاج اتو
یک شرکت از گروه باجاج تحت قانون شرکتها در سال 1956 تأسیس شد و دفتر ثبت آن در بمبئی است. گروه باجاج در میان 10 خانه تجاری برتر در هند قرار دارد. این گروه که در سال 1926 و در اوج جنبش استقلال هند تأسیس شد، تاریخ درخشانی دارد. صداقت، فداکاری، تدبیر و عزم برای موفقیت که از ویژگیهای گروه امروزی است، اغلب به زمان تولدش در آن روزهای فداکاری بیامان به یک هدف مشترک باز میگردد. مرحوم شری جمنالال باجاج، بنیانگذار گروه، از نزدیکان و شاگردان مهاتما گاندی بود. این شرکت سومین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت در جهان، دومین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت در هند و بزرگترین تولیدکننده سه چرخ در جهان است.
با صادرات 15میلیون وسیلهنقلیه در بیش از 79 کشور، این شرکت همچنین صادرکننده شماره 1 موتورسیکلت هند است. تعهد تزلزلناپذیر این شرکت به ساخت بهترین خودروهای دوچرخ در جهان از طریق طراحی، فناوری، کیفیت و رضایت مشتری، آن را به قابل مشاهدهترین برند هندی در سراسر جهان تبدیل کرده است. فروش جهانی این شرکت در دهه گذشته بیش از 13 میلیارد دلار ارز خارجی کسب کرده است.
درباره انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA)
این انجمن دارای عضویت انجمنهای تولیدکنندگان موتورهای دو و سه چرخ (PTW) از کشورها و مناطق مختلف در سراسر جهان است، از جمله ایالات متحده آمریکا، برزیل، کانادا، استرالیا، اروپا، ژاپن، تایلند، فیلیپین، ویتنام، تایوان، اندونزی، مالزی، به غیر از انجمن خودروسازان هند (SIAM).
انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت با حمایت از توسعه و هماهنگسازی مقررات فنی در سازمان ملل متحد، تحرک را از طریق موتورسواری ایمن و پایدار ترویج میکند و با پیشبرد سیاستهای فراگیر برای موتورسواری، صنعت موتورسیکلت را تحت تأثیر قرار میدهد.
اعضای IMMA عبارتند از:
انجمنهای منطقهای: انجمنهای صنفی حرفهای تولیدکنندگان موتورسیکلت و موپد، با اعضای بیش از یک کشور در همان منطقه جغرافیایی.
انجمنهای تولیدکننده: انجمنهای صنفی حرفهای و ملی تولیدکنندگان موتورسیکلت و موپد.
تولیدکنندگان انفرادی: در صورت عدم وجود عضو انجمن تولیدکننده در کشور مربوطه، تولیدکنندگان موتورسیکلت یا موپد هستند.
اعضای وابسته: نمایندگان انجمنهای صنفی ملی حرفهای از واردکنندگان موتورسیکلت و موپد که در کشورهای مربوطه هیچ تولیدکننده موتورسیکلت یا موپد وجود ندارد.
اعضای انجمن منطقه ای IMMA شامل موارد زیر هستند:
- اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM)
- انجمن تولیدی موتورسیکلت ایالات متحده
- فدراسیون صنایع موتورسیکلت آسیا (FAMI)
- اتاق فدرال صنعت خودرو (استرالیا)
- شورای صنعت موتورسیکلت و موپد (MMIC – CIMC؛ کانادا)
- انجمن تولیدکنندگان اتومبیل هند (SIAM)
- آبراسیکلو (برزیل)
SIAM: Society of Indian Automobile Manufacturers
IMMA: International Motorcycle Manufacturers Association
برای مطالعه اخبار مربوط به انجمن بینالمللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA) اینجا را کلیک کنید.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/