مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مصوبه‌‌ای جدید برای تهیه گواهی اسقاط توسط تولیدکنندگان موتورسیکلت ابلاغ شد

به دنبال تصویب مصوبه هیات وزیران در ابتدای شهریورماه، درباره الزام تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی به اخذ گواهی اسقاط، مصوبه‌ای جدید برای صدور گواهی اسقاط برای تولیدکنندگان این حوزه توسط هیات دولت ابلاغ شده که براساس آن این تولیدکنندگان مکلف به اخذ گواهی اسقاط نسبت به یک‌چهارم تولید ماهانه خود شده‌اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریور ماه)، هیات دولت لایحه دوفوریتی مبنی بر اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در آن قید شده است که اگر گواهی اسقاط موجود نبود (خودرو فرسوده وجود نداشت)، خودروسازان اجازه داشته باشند که یک درصد قیمت فروش محصولات خود را به صندوق محیط زیست، بنابر تشخیص وزارت صنعت، واریز کنند.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، ضمن تاکید بر اینکه فرضیه‌های لایحه دو فوریتی در رابطه با اسقاط خودروها در چارچوب قانون ساماندهی صنعت خودرو، اشتباه است و بهتر است که صلاحیت تشخیص وجود یا عدم وجود گواهی اسقاط بر عهده ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت باشد، فرض مسئله را خلاف واقع عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار گواهی اسقاط وجود دارد که  قابل استعلام از ستاد مدیریت حمل‌ونقل است؛ بنابراین گواهی اسقاط موجود است، لذا حرکت به سمت پولی کردن، خطای استراتژیک است.

حال در روز دوشنبه هفته جاری (۱۴۰۱/۰۶/۰۷) معاون اول رئیس جمهوری، به‌دنبال مصوبه جلسه دوم شهریور ماه هیات وزیران در رابطه با الزام تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی به اخذ گواهی اسقاط نسبت به یک‌چهارم تولید ماهانه، تصویب‌نامه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور ابلاغ کرد.

 در متن این ابلاغیه‌ آمده است:

«هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: کلیه تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی مکلف به اخذ گواهی اسقاط نسبت به یک‌چهارم تولید ماهانه از مراکز اسقاط هستند. در صورت عدم وجود گواهی اسقاط، تولیدکنندگان یادشده مکلفند نسبت به ارائه تعهد شش ماهه جهت ایفای تعهدات قانونی در خصوص اسقاط اقدام نمایند. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است پس از ارائه تعهد یاد شده از سوی تولیدکنندگان مذکور نسبت به شماره‌گذاری اقدام کند.»


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا