مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرانسه برای تعویض خودروهای بنزینی با دوچرخه‌های برقی، ۴۰۰۰ یورو یارانه خواهد داد

فرانسه می‌خواهد برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه‌های برقی به جای خودروهای بنزینی، 4000 یورو به هر شهروند یارانه بپردازد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرفوری، دولت فرانسه مبلغ یارانه اهدایی به افرادی که خودروهای بنزینی خود را تحویل می‌دهند تا دوچرخه برقی بگیرند را به حدود  4000 یورو  به ازای هر نفر رساند. این یارانه قرار است مردم را به ترک استفاده از شیوه‌های حمل و نقل آلاینده و حرکت به سمت جایگزین‌های سازگار با محیط زیست هدایت کند.

افرادی که در خانوارهای کم‌درآمد و مناطق کم‌آلودگی هستند، در صورت تحویل خودروهای بنزینی، می‌توانند چهار هزار یورو یارانه خرید  دوچرخه برقی  دریافت کنند. دوچرخه‌های بدون موتور هم مشمول دریافت این کمک هزینه هستند. با این حال، مبلغ این یارانه برای شهروندان پردرآمدتر کمتر خواهد بود.

این برنامه که اولین بار در سال 2018 معرفی شد، به تازگی مبلغ یارانه را افزایش داده، چون مسئولان متوجه شده‌اند که برای جبران  عقب‌ماندگی  نسبت به کشورهایی نظیر هلند، آلمان و دانمارک باید اقدامات بیشتری انجام دهند. دولت فرانسه می‌خواهد تا سال  2024  حدود  9 درصد  از شهروندان خود را به استفاده از دوچرخه ترغیب کند. این رقم در حال حاضر فقط سه درصد است. سهم دوچرخه‌سواران در هلند 27 درصد است.

فرانسه از لیتوانی الگوبرداری کرده است

این سیاست با الگوبرداری از برنامه موفقی در  لیتوانی  اجرا شده که در آن دولت برای خرید دوچرخه، اسکوتر، موتور سیکلت برقی و حتی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پس از تحویل خودروهای بنزینی به شهروندان حداکثر  هزار یورو  یارانه می‌پردازد.

افزون بر این، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که می‌خواهد  250 میلیون یورو  سرمایه‌گذاری کند تا پاریس به شهری تبدیل شود که تماما برای دوچرخه‌سواری مناسب باشد. «ان هیدالگو»، شهردار پاریس هم پارسال با این وعده مجدداً در انتخابات پیروز شد که در پنج سال آینده  130 کیلومتر  به مسیرهای ایمن برای دوچرخه‌سواران اضافه کند.

کشورهای اروپایی تلاش زیادی دارند تا با کاهش اثرات زیست محیطی در جوامع خود، از زیان‌های تغییرات اقلیمی بکاهند و بتوانند آینده بهتری را برای نسل‌های بعدی رقم بزنند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرفوری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا