مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت برقی با حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت تولید شد

یک شرکت تجاری از تولید موتورسیکلت برقی به نام تاچیون ان بی خبر داده که رکورد سرعت را شکسته و می‌تواند با حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، شرکت لایتینگ سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان را با همکاری شرکت برزیلی سی بی ام ام تولید کرده است.

دانیل رایت، مهندس شرکت سی بی ام ام و مسئول توسعه این پروژه، می‌گوید: «ترمز این موتورسیکلت برای بهبود عملکرد در دمای بالا ارتقا یافته و استفاده از فلز نیوبیم در سیستم شارژ داخلی کل موتورسیکلت را قابل اعتمادتر و کارآمدتر می‌کند. همچنین لوله‌های فولادی حاوی نیوبیم در بازوی چرخان و شاسی این موتورسیکلت افزایش مقاومت و کاهش وزن آن را ممکن می‌کند.»

آلیاژهای نیوبیوم می‌توانند اجزای فلزی موتورسیکلت را تقویت کنند و همچنین خواص مغناطیسی آن را کارآمدتر کنند. سبک‌سازی و کوچک‌سازی بخش شارژر با استفاده از این فلز در حدود 9 کیلوگرم) بوده، بدون اینکه باعث ایجاد گرمای بیش از حد شود.

قرار است ظرف هفته های آینده و در شرایط مساعد جوی آزمونی برای ثبت رکورد این موتورسیکلت برگزار شود. زمان عرضه عمومی و قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا