مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حبیب‌اله محمودان: عدم تغییر زیربنای فکری در صنعت موتورسیکلت مانع تحول جدی شده است

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور عنوان کرد: علیرغم بهبود وضعیت تولید، نبود نقشه راه معین در صنعت موتورسیکلت موجب سردرگمی تولیدکنندگان و فعالان این صنعت شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، حبیب‌اله محمودان نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور عنوان کرد: علیرغم بهبود وضعیت تولید، نبود نقشه راه معین در صنعت موتورسیکلت موجب سردرگمی تولید کنندگان و فعالان این صنعت شده است.

حبیب الله محمودان در خصوص وضعیت تولید موتورسیکلت در سال جاری اظهار داشت: استقبال نسل جوان از موتورسیکلت با توجه به قیمت پایین آن نسبت به خودرو و سهولت انجام کار میزان تولید موتورسیکلت را نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

وی همچنین درباره کیفیت موتورسیکلت های تولیدی گفت: موتورسیکلت های تولید داخل ارتقای کیفی داشته اند اما می توانستند کیفیتی بهتر از این داشته باشد.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور در ادامه تصریح کرد: علیرغم بهبود وضعیت تولید نبود نقشه راه معین در صنعت موتورسیکلت موجب سردرگمی تولید کنندگان و فعالان این صنعت شده است.

محمودان یادآور شد: عدم تغییر زیربنای فکری در این صنعت طی سالهای اخیر، مانع تحول جدی در صنعت موتورسیکلت شده است در حالی که می توانستیم با کشورهای همسایه مانند ترکیه و پاکستان که قطب صنعت موتورسیکلت هستند تولید مشترک داشته و به بلوغ صنعتی دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید:

آشنایی با «انجمن صنعت موتورسیکلت بریتانیا» در جهت الگوسازی برای ایران + اسناد

محمدعلی نژادیان: مونتاژکنندگان موتورسیکلت در چند سال گذشته حتی به تولید داخل باک طرح هوندا سی‌جی 125 هم رحم نکردند


وی افزود: ایجاد روابط تجاری و صادرات کالای صنعتی به کشورهای CIS که دچار عقب ماندگی در صنعت موتورسیکلت هستند فرصت دیگری است که می توانیم به نفع صنعت موتورسیکلت از آن استفاده کنیم.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور اظهار داشت: اگرچه سیاست هایی مانند محدودیت واردات و افزایش تعرفه واردات قطعات موتورسیکلت استفاده از تولیدات داخل را ترویج داده و تولید شرکت های قطعه سازی را چندین برابر کرده است اما چون تولید مدون و هدفمند نیست توجیه اقتصادی برای ساخت آنها در آینده وجود ندارد.

محمودان در ادامه با اشاره به وضعیت بازار موتورسیکلت گفت: با توجه به رشد تولید در صنعت موتورسیکلت بازار نیز به ثبات رسیده و عرضه و تقاضا نیز در تعادل است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت موتورسیکلت در بازار مانند خودرو تحت تاثیر قیمت ارز است،گفت: انحصار در صنعت خودرو موجب وابستگی قیمت خودرو به نرخ ارز شده اما رقابت بین 40 کارخانه موتورسیکلت قیمت موتورسیکلت در بازار را رقابتی کرده است.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور در پایان خاطرنشان کرد: با تولید هدفمند، مدیریت، برنامه ریزی و همچنین تولید موتورسیکلت ملی و صادرات آن به بازارهای هدف می توانیم به جایگاه چین در صنعت موتورسیکلت دست پیدا کنیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرخودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. این راهبرد وترسیم نقشه کلان از استراتژی تولید تابازارمصرف ؛ فقط وفقط در دستان اقتصاد کلان ودولت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا